اقتصادی

بهبود اوضاع اقتصادی در حوزه یورو متوقف شد

شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۶:۵۵ بهبود اوضاع اقتصادی در حوزه یورو متوقف شد

بازگشت برخی محدودیت‌های کرونایی باعث شد تا روند بهبود اوضاع اقتصادی حوزه یورو متوقف شود.

بهبود اوضاع اقتصادی در حوزه یورو متوقف شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، تحقیقات مؤسسه IHS مارکت، نشان می‌دهد که روند بهبود اوضاع اقتصادی در حوزه یورو در اتحادیه اروپا طی ماه جاری متوقف شده است.

اروپا به خاطر بحران کرونا در رکود فرو رفته بود که طی هفته‌های گذشته شاهد بهبود اوضاع اقتصادی در این قاره بودیم اما بازگشت برخی محدودیت‌های کرونایی روند را متوقف کرد.

شاخص خرید مدیران مؤسسه IHS مارکت که بر اساس نظرسنجی از 5 هزار شرکت در حوزه یورو به دست آمده و یکی از شاخص‌های مناسب برای ارزیابی سلامت اقتصادی به شمار می‌رود از 54.9 واحد در ماه جولای به 51.6 واحد رسیده است.

عدد بالای 50 در این شاخص نشان دهنده رشد و خروج از رکود و هر چه بالاتر بودن آن نشان دهنده بهبود اوضاع اقتصادی در حوزه یورو است.

اندرو هارکر، مدیر بخش اقتصاد مؤسسه IHS، می‌گوید روند بهبود اوضاع اقتصادی در حوزه یورو در ماه آگوست متوقف شده که نشاندهنده تقاضای ضعیف در سطح 19 کشور عضو آن ناشی از تبعات شیوع ویروس کرونا است.

وی تاکید کرد بهبود اوضاع اقتصادی تحت تاثیر نشانه‌های افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در بخش‌های مختلف حوزه یورو قرار گرفته و روند خود را از دست داده است.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان و اسپانیا دولت‌های اروپایی را مجبور کرده تا برخی محدودیت‌های مسافرتی را بازگردانده و در برخی شهرها نیز محدودیت‌های اعمال شده بر فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی را بازگردانند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن