سیاسی

بهترین الگویی که می‌توان از حاج ‌قاسم گرفت ولایت­ پذیری بی‌چون و چرای ایشان بود

يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ – ۱۶:۳۳ بهترین الگویی که می‌توان از حاج ‌قاسم گرفت ولایت­ پذیری بی‌چون و چرای ایشان بود

بمعاون بین الملل سازمان بسیج دانشجویی گفت: بهترین عرصه که می­ توان در آن از حاج ‌قاسم الگو گرفت ولایت­ پذیری بی‌چون و چرای ایشان بود که متاسفانه در برخی مسئولین ما این مسئله وجود ندارد.

بهترین الگویی که می‌توان از حاج ‌قاسم گرفت ولایت­ پذیری بی‌چون و چرای ایشان بود

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حسین پاک معاون بین ­الملل سازمان بسیج دانشجویی در نشست دانشجویان بسیجی دانشگاه الزهرا که به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار شد، گفت: شهید سلیمانی زمانی که مسئولیت سپاه قدس را برعهده گرفت لبنان در اشغال صهیونیست­ها بود. افغانستان وضع نامطلوبی داشت و بخشی از آن به دست طالبان افتاده بود. در عراق حکومت صدام درگیر مشکلات پس از جنگ با ایران بود و با عربستان و کویت بر سر ادعای رهبری جهان عرب جدال داشتند. در سوریه حافظ اسد رئیس دولت بود. وضعیت سوریه و عربستان از دیگر مناطق بهتر بود. ما هم درگیر مشکلات پس از جنگ و دیگر مشکلات بودیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره شهید سلیمانی، افزود: دستاورد دیگر حاج قاسم انتقال صحیح اخلاق نبوی بود که ایشان روحیه برادری انقلاب اسلامی و ولایت ­پذیری را در سطوح مختلف در منطقه فرستاده و منتقل کردند.

پاک ادامه داد: دستاورد دیگر ایشان این بود که ما توانستیم آرمان خودمان را حاکم کنیم. مهم­ترین آرمان ایران برای ورود به ماجرای سوریه دفاع از حرمین و مقدسات و نیز مردم سوریه است.

وی تصریح کرد: از نکات مهم دیگر حمایت به جا، رفتار درست، به اندازه و به موقع سردار سلیمانی بود. دستاورد دیگر حفظ موجودیت یک دولت مقاوم و هم پیمان با جمهوری اسلامی در منطقه است. سوریه ۷۰ درصد اشغال و راه­های آن بسته شده بود و مقام معظم رهبری به نیروی قدس سپاه دستور دادند که به مسئله سوریه ورود پیدا کند.

معاون بین ­الملل سازمان بسیج دانشجویی اضافه کرد: حاج قاسم در بدو ورود به سوریه نیروهای نظامی آنجا را هویت‌بخشی کرد و سپس شجاعت را به دولتمردان سوریه منتقل کرد. امنیت حرم حضرت زینب سلام الله علیها و هم­چنین حرم مطهر حضرت رقیه سلام الله علیها را تامین کرد و به آزادسازی مناطق سوریه پرداخت. هم­چنین ایشان آرمان حفظ مقدسات و غیرت مردم مسلمان نسبت به حرم­های مطهر را به آرمان حفظ و دفاع از مسجد الاقصی متصل کردند.

وی افزود: حاج قاسم همه شیعیان و مسلمانان مقاومت را زیر یک پرچم جمع کرد و برای تحقق آرمانی مشترک که ترسیم کرده بودند، حزب­الله لبنان، فاطمیون افغانستان، حیدریون عراق و نیروهایی از یمن و بحرین را به منطقه سوریه دعوت کردند.

پاک بر مسئله انتقام و خروج نیروهای آمریکا از منطقه و اقداماتی کهر در این باره صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در عراق آمریکایی­ها ضربات سنگینی خوردند و الان جرات حمل و نقل زمینی ندارند و حمل و نقل­شان از طریق آسمان است.

وی تصریح کرد: بهترین عرصه که می­ توان در آن از حاج ‌قاسم الگو پذیرفت ولایت­ پذیری بی چون و چرای ایشان بود. که متاسفانه در مسئولین انقلابی ما هم این عدم ولایت پذیری بی چون و چرا وجود دارد. ایشان بارها فرمودند و هم­چنین در وصیت­نامه­ شان هم به مسئله ولایت­پذیری اشاره کردند که والله والله والله از مهم­ترین شئون عاقبت به خیری ارتباط قلبی با حضرت آقاست.

وی افزود: در مسائل سیاسی از کسانی تبعیت کنیم که جبهه را دیده ­اند که حاج قاسم این ویژگی را داشتند. چرا که این افراد حق را به درستی از باطل تشخیص می د­هند و ما مطمئن هستیم وقتی می­ گویند بروید فلان نقطه باشید یعنی جایی که باید باشیم همان نقطه هست و همان کار مهم­ترین کاری است که باید انجام دهیم.

پاک تصریح کرد: فرق حاج قاسم با دیگر سیاسیون این بود که ایشان جدال احسن داشتند. یعنی در برخورد با دشمن انقلاب هم و با افرادی که عقایدشان مخالف با موازین انقلاب بود، حرمت نگه می داشتند. وارد دعواهای سیاسی نمی ­شدند. دیپلمات نبودند اما اخلاق دیپلماسی را بلد بودند. مثلاً زمانی که ترامپ آقای روحانی را را تهدید می­ کند ایشان خود را سرباز آقای روحانی می­ نامند.

معاون بین الملل سازمان بسیج دانشجویی یادآور شد: ما باید آرمان دفاع از قدس شریف را محقق کنیم چرا که آن­ها خانه های مسلمانان را اشغال کردند و توهین به مقدسات آن­ها می­ کنند. فلسطین مِلک و مُلک اسلامی است و مسلمان باید به فریاد برادر مسلمانش برسد. فلسطین سرزمین اسلامی است. جنگ ما جنگ دفاع از مقدسات و دفاع از مظلومان است.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن