سیاسی

بهره‌برداری از ظرفیت‌های جدید تولید فولاد برای مقابله با تحریم‌ها امری مهم است

جمعه ۷ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۵:۵۴ بهره‌برداری از ظرفیت‌های جدید تولید فولاد برای مقابله با تحریم‌ها امری مهم است

عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: اگر ظرفیت‌های جدیدی در توسعه فولاد به بهره‌برداری برسد حتی امکان صادرات این محصولات را هم داریم. این امر به لحاظ ایجاد قدرت نرم برای کشور و تحریم‌ناپذیری اقدام مهمی به‌شمار می آید.

بهره‌برداری از ظرفیت‌های جدید تولید فولاد برای مقابله با تحریم‌ها امری مهم است

محسن دهنوی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار کرد: طی سال گذشته مسئله تامین فولاد و محصولات فولادی برای صنایع و مصرف‌کنندگان خرد یکی از مسائل و دغدغه‌های کشور بود که برآوردهای اولیه ما این بود که در تولید مشکل خاصی نداریم و چنانچه کمبود و نقصی وجود دارد در توزیع است.

وی افزود: زیر ساخت توزیع کشور مناسب نیست و همین باعث شده برای مردم مشکلاتی بوجود بیاید و بازدیدهای میدانی از صنایع فولادی این مسئله را تأیید نمود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر ظرفیت‌های جدیدی در توسعه فولاد به بهره‌برداری برسد و به چرخه تولید کشور اضافه شود، حتی امکان صادرات این محصولات را هم داریم. این امر هم به لحاظ کمک به کشورهای منطقه و هم به لحاظ ایجاد قدرت نرم برای کشور و تحریم ناپذیری اقدام مهمی به شمار می آید.

وی با انتقاد از بروز مشکلاتی در زمینه اکتشافات معادن گفت: در حوزه اکتشاف معادن و سیاست‌گذاری مدیریت منابع اشکالاتی وجود دارد. یکی از مهم‌ترین اشکالات عدم توجه کافی به اکتشافات جدید است. منابع در حال بهره‌برداری تا زمان مشخصی نیازها را تامین می‌کند و این نشان می‌دهد که باید در سال‌های آینده سرمایه‌گذاری زیادی در حوزه اکتشاف معادن جدید انجام دهیم.

وی افزود: مجموعه‌های تولید کننده فولاد نباید به هیچ وجه دغدغه تامین مواد اولیه داشته باشند. همچنین مجموعه‌‌های معدنی هم نباید در حوزه های فولاد ورود پیدا کنند ولی متاسفانه الان شاهد هستیم که این مجموعه ها در حوزه‌های غیر تخصصی خود نیز ورود پیدا کرده اند. وزارت صمت باید به عنوان متولی، این موضوع را مدیریت کرده تا هر مجموعه در جایگاه خود به فعالیت ادامه دهد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن