اقتصادی

بهره‌برداری از پست برق شرقی خط ۷ متروی تهران/ 80 درصد تجهیزات از داخل تأمین شد

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۳:۱۰ بهره‌برداری از پست برق شرقی خط ۷ متروی تهران/ 80 درصد تجهیزات از داخل تأمین شد

مدیر عامل هلدینگ تخصصی نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه پروژه خط ۷ مترو تهران شامل ۳ پست برق HVS است، گفت: بیش از ۸۰ درصد تجهیزات پست، تولید بهترین شرکت های داخلی است.

بهره‌برداری از پست برق شرقی خط ۷ متروی تهران/ 80 درصد تجهیزات از داخل تأمین شد

محمد رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت پروژه خط ۷ مترو تهران شامل ۳ پست HVS (پست GIS فشارقوی ۶۳ به ۲۰ کیلووات) است.

وی توضیح داد: یکی از پست ها در قسمت شمالی خط ۷ که قسمت شمالی خط را تغذیه می‌کند است، یکی از پست ها در قسمت میانی خط ۷ که به صورت مشترک از خط ۳ در آینده تغذیه خواهد شد است و یکی از پست ها در قسمت شرقی خط ۷ که قسمت شرقی خط راه تغذیه می‌کند، است.

مدیر عامل هلدینگ تخصصی نیرو با بیان اینکه موقعیت پست دقیقا بر روی ایستگاه آهنگ واقع شده است، ادامه داد: مشکلات تملیک و معارض در این خصوص نداشته ایم.

رستمی اظهار کرد: این پست را می توان جزء پروژه های سبز نامید زیرا هیچ مشکل و معضل زیست‌محیطی چه در هنگام ساخت و چه در هنگام بهره برداری نخواهد داشت؛ این پست فاصله مناسب از مناطق مسکونی دارد و فضای سبز را تخریب نمی‌کند.

* 80 درصد تجهیزات پست از بهترین شرکت‌های داخلی تامین شد

وی با بیان اینکه طراحی و نصب و اجرا در این پست کاملاً ایرانی بوده است، گفت: در این پست های فشار قوی از بروزترین و بهترین «وندورهای» ایرانی و خارجی استفاده شده است.

مدیر عامل هلدینگ تخصصی نیرو بیان کرد: در بخش ساختمانی تامین مصالح 100 درصد ایرانی و در بخش تجهیزات بیش از ۸۰ درصد تجهیزات پست، تولید بهترین شرکت های داخل کشور بوده است؛ در این باره می توان به ترانس های اصلی، ترانس های تغذیه داخلی، ترانس زمین، تابلوهای ۲۰ کیلووات، تابلوهای فشار ضعیف، همه کابل ها و سرکابل ها، برقگیرها و مقاومت زمین اشاره کرد که تولید داخل بوده است.

رستمی ادامه داد: تغذیه پست از پست ۶۳ کیلو وات دوشان‌تپه صورت گرفته است.

مدیر عامل هلدینگ تخصصی نیرو افزود: 5 کیلومتر خط کابلی با معارضان بسیار از جمله خیابان، فضای سبز، حریم مدارس و غیره بود که کار را دشوار می کرد اما مشکلات رفع شد.

بنابراین گزارش، پیش از این نیز مدیرعامل متروی تهران از افتتاح و بهره‌برداری از پست برق شرقی خط ۷ متروی تهران در هفته جاری (امروز) خبر داده بود.

به گفته علی امام، با راه‌اندازی پست برق شرقی خط ۷ امکان تأمین برق پایدار برای این خط فراهم‌شده و با تغذیه پست‌های یکسو کننده ایستگاه‌ها (RS) و نیز تامین ناوگان، امکان کاهش سرفاصله قطارها میسر می‌شود.

مدیرعامل متروی تهران گفته است: افتتاح و بهره‌برداری از این پست برق تاثیر بسزایی بر تامین ایمنی خط ۷ متروی تهران خواهد داشت، راه‌اندازی ایستگاه‌هایی که طی ۶ ماهه دوم سال جاری در خط ۷ صورت می‌گیرد، بدون راه‌اندازی این پست میسر نبود.

به گفته علی امام، برای راه‌اندازی پست برق شرقی خط ۷ درمجموع ۳۰ کیلومتر کابل‌کشی انجام‌شده است و بخش عمده‌ای از تجهیزات آن همانند کابل‌ها و سرکابل‌ها، برق‌گیرها و ترانس‌ها ساخت داخل است؛ خط ۷ متروی تهران با دارا بودن پست‌های برق یکسو کننده ایستگاه‌ها (RS) در ایستگاه‌های صنعت، تربیت مدرس، شهید نواب صفوی، کمیل، هلال‌احمر، مهدیه، مولوی و بسیج، دارای ایمنی و استاندارد مطلوبی در تامین و پشتیبانی از برق است.

به گزارش فارس، هلدینگ تخصصی نیرو از زیرمجموعه های قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا(ص) است که در زمینه ساخت سدهای بزرگ، خطوط انتقال، راه آهن، تونل، مترو و غیره فعالیت می‌کند.

هلدینگ تخصصی نیرو به عنوان یک شرکت پیشرو در پیاده‌سازی سیستم مدیریت پروژه در خط 7 مترو تهران از سال 87 وارد کار شد تا یک پروژه خط ریلی کامل به همراه ایستگاه‌ها را اجرا ‌کند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن