اجتماعی

بهره مندی مهارت آموزان ماده 28 پس از استخدام از مزایای رتبه بندی

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ – ۱۸:۱۴ بهره مندی مهارت آموزان ماده 28 پس از استخدام از مزایای رتبه بندی

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، صدور حکم پیمانی و شروع فرآیند تبدیل وضعیت استخدامی مهارت آموزان را مشروط به دریافت گواهی گذراندن دوره مهارت آموزی و کسب موفقیت در اصلح دانست و گفت: با درج امتیاز نهایی فرایند اصلح در این گواهینامه، معلمان می توانند از مزایای آن در فرایندهای آتی استخدام رسمی، آزمایشی و رتبه بندی بهره مند شوند.

بهره مندی مهارت آموزان ماده 28 پس از استخدام از مزایای رتبه بندی

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، رضا کچوئیان سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت این دانشگاه، با تاکید بر لزوم کاربرد ارزشیابی در راستای اصلاحات آموزشی، نظام آموزش معلمان و تربیت معلم را مستثنی از این قاعده ندانست و تصریح کرد: ارزشیابی، فرصتی مناسب برای تعمیق فعالیت های یادگیری و تغییر آن به سمت فعالیت های توام با اندیشه است.

کچوئیان، پیگیری مستمر یادگیری و پیامدها و اثرات آن را لازم و ضروری خواند و گفت: با ارزشیابی دانش‌آموختگان، سطح شایستگی‌ افراد اعتبارسنجی می شود.

وی، طراحی و اجرای برنامه جامع ارزشیابی صلاحیت های حرفه ای معلمی توسط فعالان و کارکنان مرکز سنجش، مستقر در معاونت نظارت دانشگاه فرهنگیان را فرصتی مناسب برای دستیابی‌ به این مهم دانست و گفت: در همین خصوص دانش، مهارت، نگرش و توانایی‌های مهارت‌آموزان با توجه به رشته مهارت‌آموزی افراد در قالب مؤلفه‌های چهارگانه ارزیابی می شود.

این مقام مسئول، صدور حکم پیمانی و شروع فرآیند تبدیل وضعیت استخدامی مهارت‌آموزان را مشروط به دریافت گواهی‌نامه گذراندن دوره مهارت‌آموزی و کسب موفقیت در اصلح عنوان و یادآور شد با درج امتیاز نهایی فرایند اصلح در این گواهینامه، بنا بر اعلام وزارت آموزش‌وپرورش، معلمان می توانند از مزایای آن در فرایندهای آتی استخدام رسمی، آزمایشی و رتبه‌بندی بهره‌مند شوند.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به ماموریت اصلی این دانشگاه در راستای تضمین کیفیت نومعلمان، با متنوع برشمردن ارزشیابی جامع صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی اظهار داشت: به منظور دستیابی به اهداف مد نظر و ارتقای کیفیت آزمون جامع مهارت آموزان، هر سال شاهد تلاش گروهی از استادان مدعو دانشگاه فرهنگیان از سراسر کشور هستیم تا فضای طراحی سئوالات هرچه بیشتر با برنامه ‌درسی و محتوای دوره‌های مهارت‌آموزی سازگار باشد.

کچوئیان، سئوالات طراحی شده آزمون سال جاری مهارت آموزان ماده 28 را متفاوت با سال گذشته در رشته‌های مختلف شامل 70 سؤال‌‌ چندگزینه‌ای سناریو محور خواند و با اشاره به نحوه طراحی محتوای سئوالات از محتوای پودمان‌های آموزشی و اسناد مرتبط با هر رشته گفت: اخلاق حرفه ای، با 15 سؤال، دانش موضوعی با 20 سؤال، محتوای تربیتی با 10 سؤال و دانش تربیتی – موضوعی با 25 سؤال از محورهای اصلی آزمون جامع مهارت آموزان طی سال جاری به شمار می رود.

این مقام مسئول، فرایند اصلح را مشتمل بر سه مؤلفه تدریس عملی، فرهنگی و کتبی اعلام و شرط قبولی مهارت آموزان در اصلح را کسب 65 درصد امتیاز در هر مؤلفه ذکر کرد.

وی، کسب امتیاز 292.5 از مجموع 450 امتیاز آزمون کتبی را شرط لازم برای دریافت گواهی صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمی عنوان کرد و گفت: مهارت آموزانی که کمتر از حد نصاب‌ تعیین شده در مولفه ای را کسب کرده باشند، با فاصله زمانی حداقل سه ماه می‌توانند درخواست شرکت مجدد در سنجش آن مؤلفه‌ را داشته باشند.

دبیر شورای تخصصی نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، فرایند آزمون جامع مهارت آموزان را مبتنی بر مستندات قانونی صریح و روشن نظام آموزشی کشور دانست و افزود: این آزمون مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران، تصریح مکرر زیر نظام تربیت معلم و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش از زیرنظام‌های شش‌گانه اصلی نظام تربیت رسمی و عمومی، بند 1 ماده 2 و شروط ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و قید گذراندن که مستلزم معیار نهایی گذراندن است، قانونی است.

وی، همچنین برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان در افق 1404 مصوب هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان، مصوبات جلسات 14 تا 20 شورای دانشگاه فرهگیان به عنوان رکن مهم سیاست‌گذاری دانشگاه حسب اساسنامه دانشگاه، برنامه درسی دوره یکساله مهارت‌آموزی، مصوب جلسه بیستم شورای دانشگاه، نامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش، آرای وحدت رویه دیوان عدالت اداری، مفاد و شروط مصرح دفترچه آزمون استخدامی منتشر شده توسط سازمان اداری و استخدامی با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور و دادنامه هیأت تخصصی استخدامی دیوان عدالت اداری و رد درخواست مبنی بر ابطال آزمون اصلح را از دیگر مستندات قانونی آزمون جامع مهارت آموزان ماده 28 ذکر کرد.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، اصلح سال جاری را ویژه مهارت‌آموزانِ پذیرفته ‌شده آزمون استخدامی سال 1398 دانست و ادامه داد: مهارت‌آموزانی که پودمان‌های آموزشی و سایر مؤلفه ها را با موفقیت طی کرده باشند از نظر معاونت آموزشی مجاز به شرکت در آزمون کتبی اصلح هستند.

کچوئیان، تصریح کرد: کلیه مهارت‌آموزانی که در دوره‌های مهارت‌آموزی سال‌های قبل شرکت کرده‌ و کارنامه فرایند اصلح این افراد ناتمام اعلام شده است، ضروری است با مراجعه به رابط مهارت‌آموزی محل تحصیل آخرین پودمان خود، با دریافت مجوز شرکت در فرایند اصلح از معاونت آموزشی، برای دریافت گواهینامه گذراندن دوره مهارت‌آموزی، در آزمون پیش رو شرکت و مؤلفه‌های باقیمانده را با موفقیت پشت سر گذارند.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، از مهارت آموزان خواست برای دریافت اطلاعیه های مربوط به آزمون اصلح به نشانی اینترنتی https://cfu.ac.ir/marzyabi این معاونت مراجعه کنند.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، در پایان نشانی اعلام شده را تنها مرجع رسمی اصلح ذکر و با تاکید بر حفظ ارتباط مستمر مهارت آموزان تا زمان برگزاری آزمون با این نشانی تصریح کرد: اطلاعیه ها و اخبار مرتبط با آزمون جامع مهارت آموزان ماده 28 علاوه بر درج در سایت معاونت نظارت و پرتال اصلی دانشگاه فرهنگیان، از سایر خبرگزاری ها و رسانه های معتبر کشور نیز اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن