فرهنگ و هنر

بهمن دان: دختران و زنانی برای گرفتن نقش درسینما خودفروشی می‌کنند

بهمن دان

شنیده بودم که دختر ها یا زنانی برای این که در فیلم بازی کنند هر کاری می کردند و خود فروشی می‌کردند، این ها نباید به سینما راه پیدا کنند چون آبروی خانواده سینما را در نگاه دیگران لکه دار می‌کنند

به گزارش مشرق، بهمن دان بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص هشتگ زدن های برخی از سلبریتی ها در مورد نوید افکاری قاتلی که به تازگی قصاص شده گفت: من هیچ هشتگی نزده ام، نه این کار را می کنم و نه آن را قبول دارم. این قضیه اساسا به حوزه قضایی مربوط می شود و هر تصمیمی که آن ها بگیرند همه باید قبول کنند.

ما باید ببینیم ریشه این فساد از کجا است. آیا این ریشه از فرهنگ ما است یا از مسائل مالی و فقر سرچشمه می گیرد؛ گاهی نیز زیاده خواهی دیگران باعث این کارها می شود. وگرنه هیچ دختر با اصل و نسبی حاضر نمی شود به خاطر بازی کردن در فلان فیلم یا سریال، با یک کارگردان یا تهیه کننده رابطه برقرار کند.

من در مورد آن دسته از سلبریتی هایی که برای نوید افکاری هشتگ اعدام نکنید زدند نظری ندارم، هر کس آزاد است هر کاری که می خواهد انجام دهد؛ این را به آن افرادی می گویم که می گویند در کشور ما آزادی وجود ندارد.

قانون مجری دارد و کسانی هستند که متولیان قانونند و قانون را وضع می کنند که قابل اجرا است و همه باید به آن احترام بگذارند، اگر کسی خطا می کند باید طبق قانون مجازات شود.

بازیگر توفان شن در ادامه افزود: حالا این وسط برای این که اشتباهی در این خصوص صورت نگیرد، ابتدا دادگاه بدوی تشکیل می شود و بعد تجدید نظر و در آخر باز اگر اعتراضی باشد، می توانند درخواست اعاده کنند، پس بنابراین برای این که اشتباهی بوجود نیاید مراحل مختلفی گذاشته اند؛ احساس من این است که عده ای در فضای مجازی به هر دلیلی حتی دفاع از قاتل، شروع به جو سازی می کنند، من این کار را قبول ندارم و در چنین کارهایی شرکت نمی کنم.

نقش فروشی و مهمانی های شبانه

بهمن دان، بازیگر سریال معمای شاه، در خصوص مسائل پنهانی دنیای سینما گفت: من اگر قرار باشد برای احیای فرهنگ کشورم بی فرهنگی انجام دهم و یک سری عواملی را که نیاز دارم بیاورم و بگویم فلان بازیگر باید با من رابطه داشته باشد تا نقش بگیرد؛ به این فرهنگ سازی نمی گویند و فردا ختم به خیر نمی شود.

بیشتر بخوانید:

مرجانه گلچین: شرط بازیگری، حضور در پارتی‌های شبانه است/حرف زدن درباره بازیگری مثل تف سربالا است

وی ادامه داد: ما باید ببینیم ریشه این فساد از کجا است. آیا این ریشه از فرهنگ ما است یا از مسائل مالی و فقر سرچشمه می گیرد؛ گاهی نیز زیاده خواهی دیگران باعث این کارها می شود. وگرنه هیچ دختر با اصل و نسبی حاضر نمی شود به خاطر بازی کردن در فلان فیلم یا سریال، با یک کارگردان یا تهیه کننده رابطه برقرار کند.

بازیگر سینمایی «شیرهای جوان» درخصوص پیشنهادهای غیر اخلاقی که در پشت پرده برخی فیلم ها شنیده می شود، گفت: قبلا شنیده بودم که دختر ها یا زنانی می آمدند و برای این که در فیلم بازی کنند هر کاری می کردند و خود فروشی می کردند، این ها نباید به سینما راه پیدا کنند چون آبروی خانواده سینما را در نگاه دیگران لکه دار می کنند.

بازیگر سریال «عشق سال های جنگ» در ادامه افزود: این که یک بازیگر در ۱۰ فیلم و سریال حضور دارد اما دیگری چند سال است که کار نکرده است نشان می دهد که در سینما و تلویزیون باندبازی و گروه بازی به شدت رخنه کرده است. مثلا در باند آقای م.ش اینگونه است که این فرد هر جا هست تمام اعضای باندش نیز حضور دارند و حتی لباس هایشان را هم عوض نمی کنند و از این فیلم به فیلم دیگر می روند، زمانی که هر چیزی را عادلانه توزیع کنیم مسلما همه به اندازه نیازشان از ان سفره سهیم خواهند شد اما اگر توزیع ناعدلانه ای وجود داشته باشد، توزیعی که بر اساس باند بازی و رفیق بازی است نه استعداد و مهارت؛ نتیجه این می شود که یکی پرکار می شود و دیگری بیکار.

دان اظهار کرد: می بینیم که فلان بازیگر خانم بادیگاردهایی به دنبال خودش راه می اندازد که خودش وسط آن بادیگاردها گم شده است! مگر این بازیگر چقدر درآمد دارد که ۲ یا چند بادیگارد دارد؟ درآمد این خانم از کجا است که این همه بادیگارد و ماشین و موتورسوار دارد؟ این روند برای سینما نمی تواند اتفاق جالبی باشد.

قبلا شنیده بودم که دختر ها یا زنانی می آمدند و برای این که در فیلم بازی کنند هر کاری می کردند و خود فروشی می کردند، این ها نباید به سینما راه پیدا کنند چون آبروی خانواده سینما را در نگاه دیگران لکه دار می کنند.

چگونه این افراد به مافیا تبدیل می شوند؟

بازیگر سینمایی «سنگ کاغذ قیچی» درباره باندهای مافیایی در سینما می گوید: این اتفاق ها از راس بوجود می آید، همه می دانند که آقای م.ش یک رابطه فرادوستانه با بازیگرهای خانم برقرار کرده است و همه جا هم حضور دارد، در هر برنامه ای هم که دعوت می شود می گوید چنین چیزی اصلا صحت ندارد! چنین افرادی وقتی در راس قضیه قرار می گیرند با مدیران دولتی رفاقت برقرار می کنند و بالطبع از طرف آن ها حمایت می شوند. این مدیران هم سعی می کنند سفارش آن ها را همه جا بکنند و مثلا می گویند با آقای م.ش کار کنید. این کار خودش یک باند مافیایی را تشکیل می دهد.

بهمن دان در ادامه افزود: من خودم سال ها است که کار نکرده ام اما خودم را هم به در و دیواری نمی زنم تا کار کنم، مثلا همین چند وقت پیش یک فیلم سینمایی کار کردم و به تازگی برای بازی در سریال گاندو ۲ قرارداد امضا کردم، منظورم این است که باید حس کنید که شما را می خواهند، سینما باید شما را بخواهد، اگر سینما شما را نخواهد مانند دریا شما را غرق می کند.

وی ادامه داد: باید جلوی این افرادی که فیلم و سریال های سوپر مارکتی می سازند و فرهنگ مردم را عوض می کنند مقابله کرد، چه کسی باید این کار را بکند؟ طبعا وزارت ارشاد و معاون سینمایی مسئول است و در این خصوص وظیفه دارد، وقتی که جلوی این افراد را نمی گیرند به این معنی است که با آنها هم‌پیاله هستند.

در گاندو ۲ نقش امیر موسوی فرمانده ارتش را بازی می کنم

دان اظهار کرد: بارها گفته ام که سینما شبیه یک ارتش است، ما با یک کار قوی و خوب می توانیم فرهنگ خودمان و دیگر کشورها را عوض کنیم. سینما جایی است که شما با قدرت تمام هرجور که بخواهید می توانید فرهنگ سازی کنید.

بهمن دان در پایان درباره حضور خود در سریال گاندو افزود: به تازگی برای بازی در سریال گاندو ۲ قرارداد بسته ام که در آن نقش امیر موسوی فرمانده ارتش را بازی می کنم. شروع داستان با قضیه توقیف کشتی انگلیسی در آب های ایران شروع می شود و بقیه سریال به مساله شهری و جاسوسی که در شهر اتفاق می افتد مربوط است.

منبع: دانا

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن