اقتصادی

بودجه به زبان ساده-۴| اجزای منابع و مصارف عمومی در بودجه چیست؟+ویدئو

سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ – ۰۷:۰۴ بودجه به زبان ساده-۴| اجزای منابع و مصارف عمومی در بودجه چیست؟+ویدئو

بخش منابع و مصارف عمومی در لوایح بودجه سالیانه پر از اصطلاحاتی مانند «واگذاری دارایی‌های سرمایه ای»، «واگذاری دارایی‌های مالی»، «تملک دارایی های سرمایه ای» و «تملک دارایی‌های مالی» هستند، اصطلاحاتی که آشنایی با مفهوم آنها، یکی از شروط اساسی آشنایی با موضوع بودجه است.

بودجه به زبان ساده-۴| اجزای منابع و مصارف عمومی در بودجه چیست؟+ویدئو

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هر ساله چند ماه از زمان دولت بخصوص سازمان برنامه و بودجه و مجلس بخصوص کمیسیون تلفیق به بررسی و تصویب لایحه بودجه سالیانه اختصاص می‌یابد. همچنین بخش زیادی از توان نهادهای نظارتی وابسته به مجلس مانند دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس، به بررسی این لایحه و یا شیوه اجرای آن توسط دولت اختصاص می یابد.

علی رغم نقش مهم بودجه در زندگی اقشار مختلف جامعه، اطلاعات عموم مردم درباره این موضوع بسیار اندک است. به همین دلیل، خبرگزاری فارس قصد دارد با انتشار سلسله ویدئوکامنت‌هایی گامی در راستای آشنایی مردم با موضوع بودجه بردارد و به سوالات کلیدی درباره این موضوع پاسخ دهد.

بخش منابع و مصارف عمومی در لوایح بودجه سالیانه پر از اصطلاحاتی مانند «واگذاری دارایی‌های سرمایه ای»، «واگذاری دارایی‌های مالی»، «تملک دارایی های سرمایه ای» و «تملک دارایی‌های مالی» هستند، اصطلاحاتی که آشنایی با مفهوم آنها، یکی از شروط اساسی آشنایی با موضوع بودجه است. در چهارمین قسمت از این ویدئوکامنت ها که در ادامه آمده است، قصد داریم به این سوال که «اجزای منابع و مصارف عمومی در بودجه چیست؟» پاسخ دهیم:

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن