اقتصادی

بودجه ۹۹ با مشکل جدی مواجه نیست/ سهم یک درصدی راه آهن از فروش نفت محقق نشد

يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ – ۱۵:۰۶ بودجه ۹۹ با مشکل جدی مواجه نیست/ سهم یک درصدی راه آهن از فروش نفت محقق نشد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بودجه 99 با مشکل جدی مواجه نیست، گفت: سهم یک درصدی حمل و نقل ریلی از فروش نفت و میعانات گازی هنوز محقق نشده است.

بودجه ۹۹ با مشکل جدی مواجه نیست/ سهم یک درصدی راه آهن از فروش نفت محقق نشد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بعد از ظهر امروز مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی با حضور وزیر راه و شهرسازی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مدیرعامل راه‌آهن و معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع برگزار شد.

در این مراسم حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جمعی هستیم که سخن از تولید داخل و نقش تلاشگران ایرانی مورد توجه است و نمایشگاهی افتتاح می‌شود که سخن اول و آخر آن خوداتکایی است.

حاجی بابایی افزود: راهی جز خوداتکایی برای ما باقی نمانده است و باید روی پای خود بایستیم.

وی ادامه داد: وقتی برنامه ششم را می‌نوشتیم با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری دو بند در باره حمل و نقل ریلی مطرح شد که در حوزه تکیه بر ورود بخش خصوصی و اصل 44 بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که اولویت ما در برنامه، حمل و نقل ریلی است گفت: در مواد 52، 55 و 57 برنامه ششم به حمل و نقل ریلی پرداختیم و قرار شد در پایان برنامه ششم 30 درصد جابجایی بار و 20 درصد جابجایی مسافر توسط ریل انجام شود و مراکز جمعیت و بار کشور به حمل و نقل ریلی متصل شود.

حاجی بابایی ادامه داد: یکی از پرچالش‌ترین موضوعات در برنامه ششم بحث حمل و نقل ریلی بود که مصوب شده بود تا یک درصد فروش نفت و میعانات گازی از سهم دولت در اختیار حمل و نقل ریلی قرار گیرد که در نهایت با ابلاغ رهبری و توافق دولت و مجلس این موضوع مصوب شد؛ اگرچه با وجود تحریم‌ها نتوانستیم به آن اعتبارات برسیم.

وی اظهار داشت: در این کشور ما مشکل پول و اعتبار نداریم. در همین وضعیت با سازماندهی که توسط دولت و رؤسای سه قوه انجام شده است نمی‌توان گفت که بودجه 99 با مشکل جدی مواجه است، در همین سال 99 کارهای بزرگی در بودجه انجام شد و در 98 انجام نشد. مجلس همه ظرفیت‌ها را در اختیار دولت قرار داده است تا همه با هم از این جنگ اقتصادی با موفقیت عبور کنیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن