اقتصادی

بورس‌های آسیایی در قله 29 ماه گذشته/ سهام شرکت‌های بزرگ چینی در بالاترین سطح 5 سال گذشته

دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۲:۳۵ بورس‌های آسیایی در قله 29 ماه گذشته/ سهام شرکت‌های بزرگ چینی در بالاترین سطح 5 سال گذشته

در معاملات امروز بورس‌های آسیایی امیدواری سهامداران نسبت به اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی بیشتر از سوی بانک‌های مرکزی کشورها باعث شد تا بورس‌های آسیایی به بالاترین سطح در 29 ماه گذشته برسند.

بورس‌های آسیایی در قله 29 ماه گذشته/ سهام شرکت‌های بزرگ چینی در بالاترین سطح 5 سال گذشته

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، در معاملات امروز بازارهای سهام آسیا با توجه به اینکه سهامداران نسبت به اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی بیشتر از سوی بانک‌های مرکزی کشورهای جهان امیدوار شده‌اند شاهد رشد شاخص‌های سهام بوده‌ایم.

بر همین اساس شاخص MSCI بزرگترین شاخص بورس‌های آسیا – اقیانوسیه خارج از ژاپن 0.2 درصد رشد کرد و به بالاترین سطح ارزش خود از ماه مارس سال 2018 تا کنون رسید.

این شاخص از ابتدای ماه جاری 5.1 درصد رشد کرده است.

شرکت‌های پرطرفدار چینی در شاخص CSI300 هم 0.7 درصد رشد کردند که با این رشد به بالاترین سطح از اواسط سال 2015 تاکنون رسیدند.

ارزش یوآن چین هم در برابر دلار به بالاترین سطح در بیش از یک سال گذشته رسید.

نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که شاخص فعالیت‌های صنعتی در چین کمی رشد کرده و به 51 واحد رسید اما بخش خدمات یک واحد کامل بالا رفته وبه 55.2 واحد رسیده است که نشانه خوبی نسبت به بهبود تقاضای مصرف کنندگان داخلی در این کشور است.

معاملات آتی شاخص ای- مینی شاخص S&P500 آمریکا در بازارهای آسیایی 0.4 درصد بالا رفت و این در حالی است که معاملات شاخص یورو استاکس 50 در بورس‌های آسیایی نیز 0.8 درصد رشد کرد.

بورس نیکی ژاپن 1.6 درصد بالا رفت و دلیل آن نیز اقدام مؤسسه برکشایر هاتاوی متعلق به وارن بافت، میلیاردر معروف آمریکایی، در خرید 5 درصد از سهام 5 شرکت بزرگ ژاپنی بود.

بورس نیکی به خاطر استعفای آبه‌شینزو، نخست‌وزیر ژاپن، و نگرانی‌ها نسبت به ادامه اجرای سیاست‌های محرک اقتصادی روز جمعه منفی شده بود.

حالا چشم سهامداران در بورس‌های بین‌المللی به صحبت‌های مقامات بانک مرکزی فدرال آمریکا دوخته شده است که این هفته قرار است نشستی را برگزار کرده و نتایج آن بسیار با اهمیت خواهد بود.

هفته گذشته ژروم پاول، رئیس کل بانک مرکزی فدرال آمریکا، با اعلام اینکه متعهد است نرخ تورم در آمریکا را در سطح 2 درصد نگه دارد باعث شد تا بورس‌های آمریکایی رشد کنند.

اما ارزش دلار در بازارهای جهانی نسبت به کمترین ارزش خود در دو سال گذشته رشد چشمگیری را تجربه نکرد و در رقم 92.341 واحد تثبت شد که کمی بالاتر از 92.147 واحد کمترین میزان در دو سال گذشته است.

ارزش یورو هم 1.1902 دلار تعیین شد که شاهد رشد حدود یک درصدی آن طی هفته گذشته بوده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن