اقتصادی

بورس S&P500 در آمریکا بهترین ماه آگوست در 30 سال گذشته را تجربه کرد/ شاخص نزدک مثبت شد

سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۴:۵۲ بورس S&P500 در آمریکا بهترین ماه آگوست در 30 سال گذشته را تجربه کرد/ شاخص نزدک مثبت شد

در حالی که در معاملات شب گذشته S&P500 و داوجونز کمی منفی شدند، اما S&P ماه آگوست 2020 را با بهترین عملکرد در 30 سال گذشته به پایان رساند.

بورس S&P500 در آمریکا بهترین ماه آگوست در 30 سال گذشته را تجربه کرد/ شاخص نزدک مثبت شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، در معاملات شب گذشته بورس آمریکا S&P500 و داو جونز منفی شدند، اما به لطف رشد سهام شرکت‌های فناوری نظیر اپل، نزدک، مثبت بود.

علیرغم عملکرد ضعیف وال استریت در شبی که گذشت، اما شاخص S&P500 ماه آگوست را با بهترین عملکرد در 30 سال گذشته به پایان رساند.

بانک مرکزی فدرال آمریکا اعلام کرده که متعهد است، علیرغم تاثیرات تورمی، اما نرخ بهره دلار را همچنان پایین نگه دارد.

این سیاست بانک مرکزی آمریکا به همراه پیشرفت‌ها در درمان کرونا و تولید واکسن برای این ویروس مهلک در کنار رشد سهام شرکت‌های فناوری باعث شد تا S&P500 و نزدک در ماه آگوست رکورد بزنند.

در حالی که ایالت‌هایی نظیر نیوجرسی، دیشب اعلام کردند که به روند کاهش محدودیت‌های کرونایی ادامه خواهند داد، اما با توجه به آنکه در بسیاری از ایالت‌ها در میانه غربی آمریکا شاهد افزایش تعداد مبتلایان بودند و تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا از 6 میلیون نفر گذشته است، سهامداران نسبت به این مسئله به شدت با احتیاط عمل می‌کنند.

کریس زاکارلی، کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری در مؤسسه آلیانس، می‌گوید، سهامداران در حال رفتن به سمت شرکت‌های فناوری هستند، چرا که بر این باورند که این شرکت‌ها بی‌توجه به اوضاع شیوع کرونا عملکرد خوبی خواهند داشت.

وی گفت تعداد مبتلایان در آمریکا از 6 میلیون نفر گذشته که نشان می‌دهد، کرونا تا زمانی که ما کاری برای درمان آن بکنیم، در آمریکا باقی خواهد ماند.

آنچه که مشخص است این است که این مسئله بر تمام فعالیت‌های اقتصادی اثر خواهد گذاشت، اما برخی شرکت‌ها مقاومت بیشتری در برابر تبعات شیوع کرونا دارند.

بر همین اساس شب گذشته شاخص داوجونز 0.78 درصد ریخت و S&P500 هم 0.22 درصد منفی شد.

نزدک اما 0.68 درصد بالا رفت.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن