اقتصادی

بیشترین افزایش ماهیانه قیمت خانه در انگلیس در 16 سال گذشته

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۵:۴۳ بیشترین افزایش ماهیانه قیمت خانه در انگلیس در 16 سال گذشته

قیمت خانه در انگلیس در ماه آگوست بیشترین رشد ماهانه از سال 2004 تاکنون را به ثبت رساند.

بیشترین افزایش ماهیانه قیمت خانه در انگلیس در 16 سال گذشته

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، در ماه آگوست قیمت خانه در انگلیس بیشترین رشد ماهانه در 16 سال گذشته را تجربه کرد و دلیل آن افزایش تقاضا ناشی از کاهش مالیات در این زمینه بوده است.

البته ممکن است این رونق بازار مسکن در انگلیس خیلی طول نکشد؛ چراکه ممکن است دولت این کشور اجرای سیاست‌های کمک اقتصادی خود را متوقف کند. قیمت هر واحد خانه در انگلیس در ماه آگوست نسبت به ماه جولای 2 درصد رشد کرده و به طور متوسط به 300 هزار دلار رسیده است.

بنا به اعلام موسسه سوسایتی بیلیدینگ میشن واید، در ماه آگوست روند کاهش قیمت مسکن که در ماه می و ژوئن در انگلیس اتفاق افتاده بود را برعکس کرد و حالا قیمت مسکن در این کشور به رکورد جدیدی رسیده است.

در زمان اعمال محدودیت‌های کرونایی بازار مسکن در انگلیس راکد شده بود. دولت انگلیس و ریشی سوناک، وزیر خزانه داری این کشور، برای رونق دادن به این بازار برای 500 هزار دلار از مبلغ خرید خانه معافیت مالیاتی اعمال کردند که این معافیت مالیاتی تا روز 31 مارس سال آینده اجرایی خواهد شد. حالا سوال اینجاست این رونق در مسکن انگلیس تا کی ادامه دارد. سیاست‌ کمک‌های اقتصادی دولت ماه آینده میلادی منقضی خواهد شد و انتظار می‌رود نرخ بیکاری در این کشور نیز افزایش یابد.

موسسه میشن واید می‌گوید: به احتمال زیاد رونق بازار مسکن طی چند ماه آینده در انگلیس به شکل محسوسی کاهش خواهد یافت و البته بسیاری از کارشناسان نیز با این موضوع موافقند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن