اقتصادی

بیشترین کاهش تولید نفت آمریکا از سال 2008 به خاطر طوفان لائورا

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ – ۱۶:۴۳ بیشترین کاهش تولید نفت آمریکا از سال 2008 به خاطر طوفان لائورا

ارزیابی‌ها حاکی از آن است که طوفان لائورا که اواخر ماه آگوست سواحل آمریکا در خلیج مکزیک را در نوردید، موجب شد 14.4 میلیون بشکه تولید نفت آمریکا طی دو هفته کم شود.

بیشترین کاهش تولید نفت آمریکا از سال 2008 به خاطر طوفان لائورا

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، طوفان لائورا که اواخر ماه آگوست سواحل آمریکا در خلیج مکزیک را درنوردید باعث شد تا به خاطر تعطیل شدن دو هفته‌ای سکوهای نفتی 14.4 میلیون بشکه تولید نفت آمریکا کاهش یابد.

آمار اداره ایمنی و محیط زیست آمریکا نشان می‌دهد طوفان لائورا که در روز 27 آگوست به سواحل لوئیزیانا رسید باعث شد تا 16 سکوی حفاری نفتی به طور کامل تخلیه شوند و نیمی از 643 تاسیسات تولید نفت در خلیج مکزیک تعطیل شوند.

رسیدن این طوفان باعث شده بود تا 84 درصد تولید نفت و نیمی از تولید گاز خلیج مکزیک از مدار خارج شود.

در واقع رسیدن این طوفان به از دست رفتن 1.55 میلیون بشکه تولید روزانه نفت و 1.65 میلیارد متر مکعبی گاز در آمریکا منجر شد.

پالایشگاه‌های این کشور هم فعالیت خود در این منطقه را متوقف کردند.

سازمان اطلاعات انرژی آمریکا می‌گوید طوفان مارکو که چند روز قبل از لائورا به سواحل آمریکا رسیده بود بر حجم و زمانبندی توقف تولید نفت در خلیج مکزیک اثرگذار بودند.

علیرغم آنکه این بیشترین کاهش تولید نفت در آمریکا طی 12 سال گذشته بوده است اما به مراتب کاهش تولید نفت ناشی از طوفان لائورا در مقایسه با طوفان گوستاو در سال 2008 و طوفان کاترینا در 2005 کمتر بوده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن