سیاسی

تابش: باید ترور شهید فخری‌زاده را قاطع پاسخ بدهیم

پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ – ۱۹:۴۳ تابش: باید ترور شهید فخری‌زاده را قاطع پاسخ بدهیم

نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم گفت: باید ترور شهید دکتر فخری‌زاده را قاطع پاسخ بدهیم.

تابش: باید ترور شهید فخری‌زاده را قاطع پاسخ بدهیم

محمدرضا تابش نماینده اصلاح‌طلب اردکان در مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره ترور و شهادت محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان در آبسرد استان تهران توسط دشمنان کوردل جمهوری اسلامی در روز جمعه 7 آذرماه 99 اظهار داشت: شهادت دکتر فخری‌زاده سرباز مخلص و فداکار ایران اسلامی که در استحکام بخشیدن به دانش هسته‌ای و سایر علوم دیگر به ویژه در مقابله با ویروس کرونا تلاش‌های زیادی صورت داد، مایه تأسف است.

وی افزود: دکتر فخری‌زاده از لحاظ علمی شخصیت چند وجهی داشت و این از ویژگی مردان خدا است که بر پیمانی که با خود، نظام و مردم دارند از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.

نماینده اصلاح‌طلب در مجلس دهم با اشاره به اینکه ترور شهید فخری‌زاده در پایان دولت ترامپ صورت گرفت، خاطرنشان کرد: آقای ترامپ سیاست‌های اشتباهی در قبال ایران اتخاذ کرد و البته بعدها متوجه این اشتباهات خود شد و برخی از مشاوران نزدیکش از جمله جان بولتون را کنار گذاشت.

تابش تصریح کرد: ترامپ موجودیت جمهوری اسلامی را براساس برآوردهای بسیار ناقص هدف قرار داده بود و تصور می‌کرد با تهدید و تحریم می‌تواند موجودیت جمهوری اسلامی را به خطر بیندازد و در واقع اینگونه نشد و یکی از عوامل مؤثر بر شکست انتخاباتی ترامپ نیز همین برآوردهای اشتباه درباره ایران بود.

وی سیاست‌های نژادپرستانه، عدم مقبولیت نگاه کارشناسانه تخصصی، مخالفت با بحث‌های بین‌المللی محیط زیست از دیگر علل شکست ترامپ در انتخابات 2020 آمریکا عنوان کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: ترامپ با فرافکنی که اصلاً در عرف مکاتب لیبرال دمکراسی آمریکا جایی ندارد و مسئله نوظهور بود زیر بار انتخابات نمی‌رفت و در انتها مجبور شد که نتیجه انتخابات را بپذیرد.

تابش گفت: با آمدن آقای بایدن و اعلام او مبنی براینکه به برجام برمی‌گردد برخی از کشورهای زبون، خوار و خفیف عربی منطقه که همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد آقای ترامپ گذاشته بودند از نتیجه انتخابات آمریکا ناخوش شدند و رژیم صهیونیستی نیز از سوی دیگر زمینه را برای اقدام سیاست‌های متجاوزگرانه و نقشه‌های شوم خود برای خاورمیانه و مقابله با ایران مساعد ندید.

وی افزود: البته آقای بایدن به ظاهر گفته است که به برجام برمی‌گردد چرا که به عمل کار برآید به سخنرانی نیست. اما در عین حال حلقه صهیونیستی – عربی و آمریکایی تصمیم بر این داشتند تا دست به عملیات ایضایی بزنند تا نگذارند اگر اندیشه نویی در افکار سردمداران جدید آمریکا وجود دارد اجرایی شود.

نماینده اصلاح‌طلب در مجلس دهم تأکید کرد: دنیا به خوبی می‌داند که اگر یک رژیم استوار و اصولی مثل ایران که قدرت منطقه‌ای نیز محسوب می‌شود می‌تواند در ثبات خاورمیانه مؤثرتر و بهتر باشد تا قدرت‌های پوشالی، خوار و ذلیلی که موجودیت‌شان به سایر قدرت‌های دیگر وابسته است.

تابش گفت: ما باید این اقدام رژیم صهیونیستی و کشورهای زبون عربی با همکاری آمریکا را در زمان خود و موقعیت مناسب قاطع و محکم پاسخ بدهیم که البته این جزو موضوعاتی است که شورای عالی امنیت ملی باید آن را تصویب و به سمع و نظر رهبر انقلاب برساند.

وی در پایان مجدداً تأکید کرد که باید ترور شهید دکتر فخری‌زاده را قاطع پاسخ بدهیم اما باید مراقب باشیم که در دام آنها نیز نیفتیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن