سیاسی

تاریخ ثابت کرده راهبرد آمریکایی‌ها در قبال ایران هیچ‌گاه تغییر نخواهد کرد

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ – ۰۱:۲۳ تاریخ ثابت کرده راهبرد آمریکایی‌ها در قبال ایران هیچ‌گاه تغییر نخواهد کرد

قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان ایران دانشگاه آزاد گفت: تاریخ ثابت کرده راهبرد آمریکایی‌ها در قبال ایران هیچ‌گاه تغییر نخواهد کرد و با روی کار آمدن جوبایدن هم برای کشور ما اتفاقی رخ نخواهد داد.

تاریخ ثابت کرده راهبرد آمریکایی‌ها در قبال ایران هیچ‌گاه تغییر نخواهد کرد

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدمهدی سوری قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان ایران دانشگاه آزاد اسلامی در میزگرد « 13 آبان در آستانه فروپاشی شیطان» که از سوی این خبرگزاری برگزار شد، ضمن قرائت حدیث «لا تستصغرن عدوا وإن ضعف » (دشمن را ضعیف نشمرید هر چند از نظر ظاهر ضعیف شده باشد) گفت: با توجه به این حدیث لازم است این مسئله روشنگری شود که اگر ما می‌بینیم تحولاتی در کشورهای که به اصطلاح دشمن جمهوری اسلامی هستند رخ می دهد دلیل بر این نیست که ما آنها را نادیده و یا ضعیف ببینیم، بلکه باید روشنگری و شفاف سازی کنیم و ملت را نسبت به این موضوع ها آگاه کنیم و این وظیفه اصلی جنبش دانشجویی است.

وی تاکید کرد: همانطور که همه مردم مشاهده کردند مناظره میان ترامپ و جوبایدن ماهیت ایالات متحده آمریکا را به دنیا نشان داد و به همگان اثبات کرد که خوی استکباری و استعماری در آنها نهفته است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: مناظره بین نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا در انتخابات این کشور به وضوح آشکار کرد که هر کدام از کاندیداها که وارد کاخ سفید شوند فقط به فکر تامین منافع حزب خود هستند و هیچ ارزشی برای ملت‌های دیگر قائل نیستند، و حتی شعارهایی که نسبت به ایجاد رفاه در بخش های مختلف ایالات متحده آمریکا دارند به واسطه اتهامات و افشاگری هایی که از یکدیگر می کنند باطل شده و نشان دهنده این است که حتی به کشور و مردم خودشان هم رحم نمی کنند.

سوری تصریح کرد: این موضوع هم که سردمداران آمریکا به دنبال جنگ افروزی در جهان هستند بر همه دولتهای دنیا آشکار است چراکه منافعشان در ایجاد ناامنی در کشورهای مختلف دنیا به ویژه منطقه خاورمیانه، بوجود می‌آید و از طرفی با فروش تسلیحات به گروه‌های تروریستی و از طرف دیگر با غارت و چپاول منابع طبیعی همچون نفت و گاهاً آثار فرهنگی میان کشورها پول‌های هنگفتی را به جیب می‌زنند.

قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان ایران دانشگاه آزاد افزود: اما آن چیزی که بیشتر از همه این موضوع را مهم می‌کند این است که مردم آمریکا خسته شده‌اند از اینکه جنگ افروزی دولتمردان شان باعث ایجاد ناامنی روزافزون نسبت به کشورشان و همچنین نسبت به جان جوان‌هایشان شده چراکه آنها نه برای ایمان و دین‌شان بلکه برای دنیایشان می جنگند و همین امر در مردم ایالات متحده آمریکا ایجاد تزلزل کرده که هرچه سریعتر باید جوان های کشورشان از مناطق جنگی به کشور خودشان برگردند.

وی گفت: همین مسئله هم یکی از عواملی هم است که بسیاری از مردم را در ایالات متحده آمریکا مجاب به شرکت در انتخابات برای تغییر در ریاست‌جمهوری ترامپ کرده ،از طرفی ترامپ هم با اعتراف به غارت نفت سوریه در یکی از سخنرانی هایش، سعی داشت بگوید نسبت به اقتصاد امریکا اهمیت بیشتری می‌دهد و حامیانش را برای شرکت در انتخابات مجاب کند، همین موضوع هم در انتخابات ایجاد رقابت کرده و شرکت در انتخابات آمریکا را بالا برده است.

سوری یادآور شد: در طول تاریخ اگر به عملکرد ریاست جمهورهای دولت ایالات متحده آمریکا دقت کنیم هرگز از انقلاب اسلامی به این سمت مواضع شان در قبال ایران تغییر نکرده و چه حزب جمهوری خواه و چه حزب دموکرات در هر بحثی هم که با یکدیگر تفاوت داشته باشند و یا حتی اگر در مناظرات نسبت به ایران مواضع متفاوتی بگیرند اما در عمل در مقابل جمهوری اسلامی ایران یک راهبرد رو به جلو می برند.

وی افزود: مناظراتی هم که اخیرا در ایالات متحده بین دو حزب انجام شد، خوی استکباری و فرهنگ بی ریشه غرب را کاملا عریان و نمایان کرد و آن الفاظی که به کار بردند و آن اتهاماتی که به یکدیگر زدند نشان داد که حتی نسبت به ملت خودشان هم ظلم می‌کنند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: جریانات نژادپرستانه که در چند سال اخیر در آمریکا به اوج خودش رسیده و تبعیض نژادی که بین رنگین‌پوستان هست از یک طرف و شرایط فرهنگی و اقتصادی از طرف دیگر یک فشاری رو به مردم امریکا وارد کرد که باعث می‌شود امسال انتخابات در این کشور با حضور بیشتری نسبت به قبل برگزار شود و با توجه به آماری هم که هست قریب به ۶۰ درصد مردم امریکا در آن شرکت می‌کنند.

سوری گفت: این آمار نشان دهنده این است که عملکرد ترامپ راضی کننده نبوده و برای همین در کشور امریکا مردم و مخالفان دولت به شدت در حال تبلیغ برای پایان دادن به ریاست جمهوری ترامپ هستند و از طرفی هم موافقان ترامپ به شدت فعالیت می‌کنند و همین تبلیغات گسترده باعث شده که امسال تعداد زیادی در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: هر دو کاندید ریاست جمهوری امریکا در مناظرات‌شان نسبت به ایران مواضع روشن گرفتند و هر دو ادعای مذاکره مفید با ایران را داشتند چیزی که ما باید به آن اهمیت بدهیم همین موضوع است. در امریکا کاندیدها کلید واژه مذاکره را به کار می‌برند و در ایران دولت چنان نشان می‌دهد که انتخابات آمریکا در سرنوشت ایران تاثیر دارد که تمام ذهن مردم نسبت به مذاکرات مثبت شود.

قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان ایران دانشگاه آزاد اضافه کرد: حتی گروگیری ارز به مدت طولانی، افزایش قیمت آن و پایین آمدن قیمت ارز با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا با عرضه آن به بازار، این بازی شیطانی را پیش می‌برد.

سوری اظهار داشت: آن چیزی که در طول تاریخ مشخص شده این است که راهبرد آمریکایی‌ها در قبال ایران هیچگاه تغییر نخواهد کرد زیرا ایالات متحده به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است و قطعا اتفاق خاصی با روی کار آمدن جوبایدن برای کشورمان رخ نخواهد داد.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن