سیاسی

تاکید قالیباف بر تشکیل کمیسیون‌های ویژه تولید و خانواده در مجلس/ ورود به سیاه‌چاله نزول جمعیت

يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ – ۱۱:۰۳ تاکید قالیباف بر تشکیل کمیسیون‌های ویژه تولید و خانواده در مجلس/ ورود به سیاه‌چاله نزول جمعیت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تاکید قالیباف مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه خانواده گفت: نباید از اولویت اصلی یعنی ممانعت از کاهش جمعیت و ورود به سیاهچاله پیری و نزول جمعیت در وضعیت فعلی شیوع کرونا غافل شویم.

تاکید قالیباف بر تشکیل کمیسیون‌های ویژه تولید و خانواده در مجلس/ ورود به سیاه‌چاله نزول جمعیت

امیرحسین بانکی‌پور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره رایزنی نمایندگان مجلس با قالیباف برای نهایی شدن طرح تعالی جمعیت وخانواده اظهار داشت: رئیس مجلس در این باره مشکلی نداشته و حتی با این طرح موافق است ضمن اینکه طرح تعالی جمعیت و خانواده به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کمیسون مجلس در نشست رؤسای کمیسیون‌ها با قالیباف مطرح شده است.

** تاکید قالیباف بر تشکیل کمیسیون‌های ویژه تولید و خانواده در مجلس یازدهم

وی افزود:‌ قالیباف از ابتدا موافق طرح تعالی جمعیت وخانواده و حتی تشکیل کمیسیون ویژه برای پیگیری آن بوده است؛ قالیباف قبل از اینکه رئیس مجلس شود به من گفت که مجلس یازدهم نیازمند دو کمیسیون ویژه تولید وخانواده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد:‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس که خود یکی از درخواست کنندگان کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده است، اخیرا اعلام کرده چون ممکن است این طرح تحت الشعاع کمیسیون ویژه قرار بگیرند موقتا موضوع پیگیری تشکیل کمیسیون ویژه را دنبال نکنیم چرا که فعلا بنای کمیسیون فرهنگی مجلس تصویب طرح جمعیت و تعالی خانواده است.

بانکی‌پور گفت:‌از روز اول که کمیسیون فرهنگی تشکیل شد دو اولویت جمعیت و تعالی خانواده و همچنین فضای مجازی توسط اعضای کمیسیون تعیین شد.

*** لزوم پروهیز از ورود به سیاه‌چاله نزول جمعیت

وی افزود: نباید از اولویت اصلی کشور یعنی ممانعت از کاهش جمعیت و ورود به سیاهچاله پیری و نزول جمعیت در وضعیت فعلی شیوع کرونا غافل شویم و همه فکر و ذهن‌مان مقابله با کرونا باشد در حالی که کاهش میزان زادو ولد برای کشورمان بسیار خطرناک است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از عدم بررسی و نهایی شدن طرح جمعیت و خانواده در دو قبلی مجلس گفت: یکی از دلایل آن مخالفت دولت با این طرح بوده است اما دلیل دوم این است که متاسفانه نمایندگانی که بنا داشتند این کار مهم را دنبال کنند این موضوع را در کنار دیگر موضوعات دنبال کرده و اولویت ویژه‌ای برای آنها قائل نمی‌شدند.

بانکی‌پور افزود: در مجلس قبلی و حتی پیش از آن، نماینده‌ای وجود نداشت که بگوید تمام وقت و تمرکزم نهایی شدن طرح جمعیت و خانواده است ولی در مجلس یازدهم چند نماینده چنین بنایی را داشته و این مهم را پیگیری می‌کند.

*** زمان طلایی برای افزایش جمعیت را از دست ندهیم

وی گفت: ‌نهایی شدن طرح تعالی جمعیت و خانواده اهمیت بسیار بالایی دارد و نباید خود را درگیر موضوع تشکیل کمیسیون ویژه کنیم ضمن اینکه نباید وقت خود را به این موضوع انحرافی که قرار است کدام کمیسیون به این طرح رسیدگی کند و به نام کدام کمیسیون تمام می‌شود، کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: متاسفانه برخی افراد موقعیت کار را بیشتر دنبال می‌کنند تا خود کار را؛ چنین چیزی در دوره‌های قبلی مجلس وجود داشت هر چند که شاید برخی نمایندگان دغدغه جمعیت و خانواده را داشتند اما دغدغه دیگر کارها را هم داشتند. لذا عدم تمرکز و تخصص در دوره‌های پیشین مجلس باعث شد که زمان طلایی برای افزایش جمعیت را با توجه به هشدار کاهش زاد و ولد از دست بدهیم.

بانکی‌پور گفت: در مجلس یازدهم تعداد زیادی از نمایندگان متخصص و متمرکز بر جمعیت و خانواده وجود دارد و آنها هم قسم شدند این طرح نهایی شده تا بتوانیم خلاءهای گذشته و بی‌توجهی دولت‌ها و مجالس پیشین را جبران کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن