سیاسی

تبیین نسبت دین و تخصص دانشجو از الزامات وحدت حوزه و دانشگاه است

سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ – ۱۳:۲۳ تبیین نسبت دین و تخصص دانشجو از الزامات وحدت حوزه و دانشگاه است

معاون نهاد رهبری در دانشگاه تهران با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو رکن و و دو بال مهم و موثر در تعالی و رشد جامعه اسلامی هستند، گفت: تبیین نسبت بین دین و میدان تخصصی دانشجو از الزامات وحدت حوزه و دانشگاه است.

تبیین نسبت دین و تخصص دانشجو از الزامات وحدت حوزه و دانشگاه است

حجت الاسلام مهدی هدایتی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری فارس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مفتح شهید پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه و شهدای جهاد علمی گفت: حوزه و دانشگاه دو رکن و و دو بال مهم و موثر در تعالی و رشد جامعه اسلامی هستند که ایجاد وحدت آرمانی بین این دو مرکز از دغدغه‌های مهم و ابتکارات حضرت امام خمینی رحمت الله علیه بود.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز پردیس کشاورزی کرج افزود: هرگاه حوزه و دانشگاه به سمت دینی شدن علوم خود گام بردارند به وحدت حقیقی دست یافته‌اند. ایجاد دانشگاه اسلامی و تعامل علم و دین برای تحقق یک جامعه اسلامی پیشرفته از ثمرات این وحدت است.

این استاد معارف دانشگاه ادامه داد: صرفاً با گنجاندن چند درس از دروس معارف اسلامی و اخلاق و غیره نمی توان از وحدت دم زد. یکی از یکی از الزامات وحدت حوزه و دانشگاه تعریف نسبت بین دین و میدان تخصصی استاد و دانشجو است.

وی تاکید کرد: اسلامی شدن دانشگاه در یک جنبه تبیین ارتباط رسالت دانشجو و استاد با رسالت انبیا علیهم السلام و نقش دانشگاهیان در زمینه سازی ظهور و قرار گرفتن در طرح و نقشه امام زمان علیه السلام برای ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

حجت الاسلام هدایتی تصریح کرد: تربیت جوان مومن انقلابی و لبیک عملیاتی به منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه‌ها زمانی محقق خواهد شد که علم برای دانشجو تقدس پیدا کند و استاد بتواند دانشجو را به جهاد علمی و مقدسی سوق دهد که این جهاد علمی به تعبیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب موجب بیمناکی و ناکامی دشمن است .

وی گفت: اکنون فعالیت مراکز علوم اسلامی دانشگاهیان در دانشگاه ها نقش مهمی را در ایجاد دانشگاه اسلامی و تربیت نیروی جوان و جوان مومن انقلابی ایفا کرده است.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن