فرهنگ و هنر

تجزیه آمریکا به بازار آمد +عکس

کتاب

ترجمه فارسی کتاب تجزیه آمریکا، تهدید قریب الوقوع فروپاشی ملی ایلات متحده آمریکا منتشر گردید.

به گزارش مشرق، ترجمه فارسی این کتاب که با نام اصلی «American secession : the looming threat of a national breakup»در سال جاری میلادی به قلم فرانک اچ. باکلی در امریکا منتشر شد، باعنوان «تجزیه آمریکا: تهدید قریب الوقوع فروپاشی ملی ایلات متحده آمریکا» از سوی انتشارات دیدمان منتشر شد. این کتاب که جدیدترین کتاب در حوزه معضلات و مسائل داخلی ایالات متحده آمریکا می‌باشد، با زاویه جدید از نگاه مسائل داخلی این رژیم، به تشریح انگیزه‌ی استقلال خواهی و گسست سیاسی حاکم بر این رژیم پوشالی می‌پردازد.

«فرانک باکلی» نویسنده این کتاب، استاد دانشکده حقوق دانشگاه جورج میسون و ستون‌نویس روزنامه نیویورک پست است و تدریس در دانشگاه پانتئون-آسا و دانشگاه مک­گیل در مونترال در کارنامه سوابق خود دارد. از او پیش از این در خصوص قانون اساسی، حاکمیت قانون، نظریه قرارداد اجتماعی و دونالد ترامپ آثاری منتشر گردیده است.منتشر شد.

نویسنده معتقد است که امریکایی‌ها هیچ‌گاه به اندازه امروز دچار تفرقه نبوده‌اند و اینک کاملاً آماده تجزیه هستند. او دشمنی‌های تلخ حزبی، بن بست قانونگذاری، پذیرش فزاینده خشونت تحت لوای ارزش سیاسی و… را نشانگر این واقعیت می­داند که در کشورهایی مجزا، زندگی بهتری نصیب مردم امریکا خواهد شد. او با بیان اینکه امریکا بسیار بزرگ است و با استناد به آمار و اطلاعات نشان می‌دهد که اگر امریکا به کشورهای کوچک‌تری تقسیم شود، مردم آن شادتر و فساد نیز در آن کمتر خواهد بود. باکلی با اشاره به سابقه جنگ داخلی برای جلوگیری از تجزیه امریکا چنین می گوید که از این تجربه تلخ همواره به عنوان یک سند و شاهد برای تقبیح هر گونه تلاش جدیدی برای تجزیه استفاده می‌شود، در حالی که می‌توان بدون جنگ و خونریزی، و با مراجعه به صندوق آرا تجزیه را رقم زد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «آمریکاییان تنها کشف سرزمین خود را مدیون کریستف کلمب ایتالیایی نیستند که او بذرهای ارزشمند دیگری را برای استفاده ساکنان آتی این سرزمین بر خاک پاشید: «جسارت و بی پروایی». محصول این بذرها در زمین بکر آمریکا، ساکنان آن را جسور و بی‌پروا ساخت و علاقه‌مند آزمودن تجربه‌های جدید. از این روی بود که آمریکایی‌ها – ساکنان 13 مهاجرنشین بریتانیایی- در دورانی که سلطنت بریتانیا هنوز فروغی جاودانه داشت، بر کوس استقلال‌خواهی کوبیدند و کشوری جدید را بنیان گذاشتند. مهاجرنشین‌های شمال آمریکا اگرچه هریک دولت و قوه مقننه خاص خود را داشتند، اما حس مشترک مبارزه با بریتانیا، آنان را در کسب یک هدف متحد کرد: «استقلال». بدین‌ترتیب افزایش مالیات بهانه‌ای بود تا 55 نماینده از 12 مهاجرنشین، نخستین کنگره قاره‌ای را در فیلادلفیا تشکیل دهند.»

علاقمندان می‌توانند برای تهیه این کتاب به نشانی زیر مراجعه کنند:

تجزیه آمریکا

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن