سیاسی

تجمع دانشجویان ایرانی و خارجی در محکومیت حمله تروریستی مدرسه سیدالشهدا کابل

چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۰۴:۳۵ تجمع دانشجویان ایرانی و خارجی در محکومیت حمله تروریستی مدرسه سیدالشهدا کابل

جمعی از دانشجویان ایرانی و خارجی دانشگاه های تهران در محکومیت حمله تروریستی در مدرسه سیدالشهدا کابل مقابل سفارت افغانستان در تهران تجمع کردند.

تجمع دانشجویان ایرانی و خارجی در محکومیت حمله تروریستی مدرسه سیدالشهدا کابل

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جمعی از دانشجویان ایرانی و خارجی دانشگاه های تهران در محکومیت حمله تروریستی به مدرسه سیدالشهدا کابل مقابل سفارت افغانستان در تهران تجمع کردند.

دانشجویان در این تجمع که در مقابل سفارت افغانستان در تهران برگزار شد، با سر دادن شعار‌هایی ضدآمریکایی و ضد اسرائیلی انزجار خود را از اقدام جنایتکارانه در کابل نشان دادند.

برخی از دانشجویان پرچم های ایران و افغانستان و همچنین تصاویری از شهدای جنایت مدرسه سیدالشهدا (ع)کابل را با خود همراه داشتند.

دانشجویان با اهدا گل قرار دادن گل در مقابل سفارت افغانستان و روشن کردن شمع در این مکان، ضمن ابراز همدردی با بازماندگان، یاد شهدای حادثه را گرامی داشتند.

* طرح ها و حمایت‌های آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی منشا کودک کشی‌ها در منطقه

دانشجویان تجمع کننده با قرائت بیانیه به تجمع خود پایان دادند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

آه از غمی که تازه شود با غمی دگر….

هنوز مدت زمان زیادی از آه جانسوز "جان پدر کجاستی" برادران افغانستانی مان نگذشته بود که این بار داغی از دفتر مشق های دخترکان مکتب سید الشهدا بر دلمان نشست و ما را با قلبی جریحه دار از داغ خواهران و برادرانمان گرد هم آورد تا با سینه ای مالامال از اندوه و اندیشه ای فریاد بر آوریم که:

۱) انفجارهای پیاپی، ایجاد خوف و نا امنی و تعرض به جان کودکان معصوم که نقض ابتدایی ترین حقوق بشر است با هر منطقی محکوم و منفور است؛ عاملان و آمران این جنایات که برای رسیدن به اهداف پلیدشان حتی از قربانی کردن دختران و کودکان ابایی ندارند یقین بدانند که این خون ها چون سیلی خانمان برانداز بنیانشان را برمی کند.

۲) فریب ظاهر کروات زده و ژست های حقوق بشری را نخواهیم خورد و نیک می دانیم که کودک کشی خوی کدام جریانات است، و منشا همان است که در سوریه، فلسطین، عراق و یمن بزدلانه کودک می کشد، طرح ها و حمایت های آمریکای جنایت کار، رژیم منحوس صهیونیستی و دول مرتجع منطقه اصلی ترین عامل دخیل در این حوادث است و اینان همواره نشان داده اند برای رسیدن به اهداف پلید و البته همواره ناکامشان هیچ خط قرمزی ندارند و غیر انسانی ترین اعمال را انجام داده اند.

۳) به پشتوانه حمایت های شوم شیطان بزرگ، سازمان های بین المللی متولی در خفقانی ذلت بار به سر می برند و لازم است پاسخگو باشند که چرا به وظیفه انسانی و سازمانی خود عمل نمی کنند؟

سازمان ملل و سایر سازمان های حقوق بشری باید انتخاب کنند که آیا انفعال و تبعیض در مصداق بشر و روند مترسک گونه خود را ادامه خواهند داد یا به خود می آیند و منافع ملت های مظلوم را بر منافع چند دولت بی آبرو ترجیح می دهند؟

۴) اینگونه اقدامات بی شرمانه دست و پا زدن های آخر آمریکایی هاست و بدانند که نه تنها مانع شکست سیاست هایشان نخواهد شد که تسریع در رهایی ملت های مظلوم از چنگال به خون آغشته آنان را نیز در پی خواهد داشت و آمریکایی ها با خود گورشان را از این منطقه گم خواهند کرد و یا افقی از منطقه اخراجشان خواهیم کرد.

در پایان ضمن ابراز همدری عمیق با دولت و ملت افغانستان و عرض تسلیت به این مردمان شریف و ستمدیده، اعلام میداریم در کنار شما هستیم و " غم شما، غم ماست."

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون بیمه رازی زمزم بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن