سیاسی

تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در اعتراض به اجرای 2030

شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۵:۱۳ تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در اعتراض به اجرای 2030

همزمان با آغاز مراسم نمادین سال تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان، جمعی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی در واکنش به اجرای 2030 اعتراض کردند.

تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در اعتراض به اجرای 2030

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، همزمان با آغاز مراسم نمادین سال تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان، جمعی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی در واکنش به اقدامات وزیر آموزش و پرورش اعتراض کردند.

در این تجمع دانشجویان با به همراه داشتن پلاکاردهایی با محتوای سخنان رهبر انقلاب درمورد آموزش و پرورش و شعارهایی چون «آیا اعتقادی به سند تحول در وزارتخانه وجود دارد»، «پرداخت مطالبات عقب مانده معلمان نیاز به مصاحبه های گوناگون و منت گذاشتن ندارد»، « سند انحرافی ۲۰۳۰ یعنی سپردن مهم ترین مسئله کشور به بیگانه»، «در جهت توسعه کمی و کیفی مراکز تربیت معلم چه آورده اید، آموزش و پرورش چه برنامه‌ای برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل دارد» و «تعلیم و تربیت مهم ترین موضوع تمدنی ماست»، اعتراض خود را به اقدامات وزیر آموزش و پرورش نشان دادند.

در این تجمع محمدحسین شادالوئی، فعال بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بیانیه ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

« جناب آقای حاجی میرزایی، وزیر محترم آموزش و پرورش

چند سالی است که رهبری عزیز مطالباتی جدی از وزارت آموزش و پرورش دارند که در دیدار های هرساله خود با معلمان، آنها را بیان می کنند و آخرین بار آن، در چند روز پیش و در اجلاسیه مدیران آموزش و پرورش بود.

اما حیف که گوش شنوایی و عزم جدی برای عمل به این مطالبات وجود نداشته است و به جای پرداختن به مسائل اصلی، نسبت به یک سری مسائل حاشیه ای واکنش نشان می دهید و عذرخواهی می کنید.

حضرتعالی نسبت به مسئله طرح جلد کتب درسی واکنش نشان می دهید، اما در مسئله مهمی مانند واگذاری دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه پیام نور، که تقویت دانشگاه فرهنگیان تاکید همیشگی مقام معظم رهبری بوده، شاهد واکنش جدی از سوی وزارت خانه نبوده ایم.

9 سال از تصویب سند تحول می گذرد، لطفا بفرمایید در دوران وزارت شما، چه مقدار از آن اجرایی شده است؟ راهبرد شما برای اجرای سندل تحول بنیادین آموزش و پرورش چیست؟

سوال ما از جنابعالی به عنوان سکان دار وزارت آموزش و پرورش این است که ، چه شده است که رهبری معظم دوباره در سخنان اخیر خود، به اجرای مخفی سند0202 اشاره می کنند؟ آیا این تاکیدات نشانگر غفلت وزارت آموزش و پرورش نسبت به این مسئله نیست؟

آیا شفافیت درباره این موضوع که بارقه های مخفی سند0202 از چه سرچشمه ای نشات می گیرد، حق جامعه فرهنگی و غاطبه مردم نیست؟

درباره دانشگاه فرهنگیان، حضرت آقا می فرمایند: این دانشگاه خیلی مهم است، در اینجا شخصیت معلم ساخته می شود. باید نیروهای آموزش و پرورش از این دانشگاه و دانشگاه شهید رجائی تامین بشود یا اینکه دانشگاه فرهنگیان باید توسعه کمی کیفی پیدا کند. این تاکیدات هر ساله تکرار می شود و در دیدار اخیر رهبری با مدیران آموزش و پرورش تکرار شد اما واکنش شما چه بود؟

شما تا چه اندازه به توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان پرداخته اید؟

چند درصد نیروهای آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجائی تامین می شود؟
چرا دقیقا بعد از این سخنان رهبری، وقتی نیروهایی که در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش مردود شده اند را دستور دادید که دوباره آزمون دهند؟ آیا این به معنی استخدام به هر قیمتی نیست؟

این کارها چه معنی می دهد؟ کاش. حداقل صبر می کردید چند روز از سخنان رهبری می گذشت و بعد این دستورات را می‌دادید.

مسئله دیگر درباره آموزش در ایام کروناست که زمینه ساز ایجاد بی عدالتی آموزش شده است و خیل کثیری از دانش آموزان از تحصیل بازماندند.

معلمان و دانشجومعلمان که به طور جهادی و با عشق معلمی شان، بخشی از این خلاء را پر کردند، اما وزارت آموزش و پرورش چه کرد؟

نهایت تدبیر شما، بازگشایی مدارس به صورت حضوری بود که با مخالفت جامعه پزشکی و خانواده ها رو به رو شد.

متاسفانه تا لحظات آخر معلمان سردرگم بودند و معلوم نبود که تصمیم وزارت از چه قرار است. وزیر یک چیز بیان می کرد، اداره کل چیز دیگری می گفت و درنهایت مدرسه میگفت خبر نداریم البته ما به این بی نظمی ها در تصمیم گیری های وزارت، عادت کرده ایم. به نظر شما باتوجه به این موارد، خلا یک سخنگو واحد در وزارت احساس نمی شود؟

نکته‌ای که رهبری در همه دیدارهای خود با معلمان در 03 سال گذشته بیان کرده اند، حفظ شان و کرامت معلمان می باشد. اما وزات آموزش و پرورش در برابر این مطالبه چه پاسخی داد؟

غیر از این است که هر دفعه که قرار است حقوق معلمان و مطالبات آنها پرداخت شود، چندین دفعه در رسانه های ملی کشور این خبر اعلام می شود. گویا بابت پرداخت مطالبات معلمان به آنها، منتی به سرشان می گذارید.

آقای حاجی میرزائی درخواست ما از شما، اجرای و توجه به اولویت هاست؛ نه پرداختن به حواشی و ما دانشجومعلمان بسیجی آماده هرگونه جهادی در عرصه این جنگ تربیتی هستیم و امیدواریم که روزی، نتایج مطالبات مان را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن