اقتصادی

تجمیع غبار محلی در شهرهای صنعتی از پنجم آذر/ یخ‌بندان در چندین استان

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ – ۱۷:۵۴ تجمیع غبار محلی در شهرهای صنعتی از پنجم آذر/ یخ‌بندان در چندین استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه پنجم آذر در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه اراک، کرج، تهران و اصفهان غبار محلی پدیده غالب خواهد بود.

تجمیع غبار محلی در شهرهای صنعتی از پنجم آذر/ یخ‌بندان در چندین استان

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور کشور بیان کرد: امروز در استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: با نفوذ جریانات شمالی به سواحل خزر امروز در استان‌های مازندران، اردبیل، گیلان، خراسان شمالی و گلستان افزایش ابر و بارش باران و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف داریم و دریای خزر مواج است.

وی بیان کرد: روز سه شنبه چهارم آذر در سواحل شمالی و نوار شرقی کشور بارش پراکنده و وزش باد داریم و در ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار باران گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه امروز و فردا دریای عمان متلاطم است گفت: روز چهارشنبه پنجم آذر در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه اراک، کرج، تهران و اصفهان غبار محلی پدیده غالب خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: از اواخر وقت چهارشنبه پنجم آذر سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود و موجب ابرناکی و بارش پراکنده در این مناطق خواهد شد.

وی افزود: روز پنجشنبه ششم آذر فعالیت سامانه های بارشی در کل نوار غربی کشور و دامنه های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین است و بارندگی ها شدت می یابد همچنین نفوذ جریان شمالی به غرب سواحل خزر سبب بارش باران در غرب مازندران و گیلان خواهد شد.

ضیائیان اضافه کرد: بارش در اغلب مناطق روز پنجشنبه شدت دارد و در خوزستان، شمال بوشهر و جزایر شمال خلیج فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی و شمال غرب کشور بارش به ‌صورت برف است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه هفتم آذر غیر از جنوب شرق در اغلب مناطق کشور سامانه بارشی فعال است و در سواحل غربی خزر و استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، لرستان جنوب اصفهان و جزایر واقع در خلیج فارس شدت بارش ها بیشتر است.

وی اظهار داشت: از روز چهارشنبه تا جمعه در شمال شرق کشور افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری در برخی ساعات مه رقیق با افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود ،بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۰ و ۳ درجه خواهد بود.

وی گفت: فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بجنورد با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر، اردبیل با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر، شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر، همدان با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر، مشهد با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر، سنندج با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر، زنجان با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر و بجنورد با کمینه دمای ۳ درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن