سیاسی

تحریف دقیقا این است که از « بایدن» به عنوان ناجی ملت ایران یاد می‌شود

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ – ۱۶:۰۵ تحریف دقیقا این است که از « بایدن» به عنوان ناجی ملت ایران یاد می‌شود

رئیس اندیشکده غرب‌شناسی بسیج اساتید دانشگاه آزاد گفت: تحریف دقیقاً این است که از جو بایدن به عنوان تصمیم‌ساز اصلی دولت اوباما که تحریم‌های سختی را علیه ایران اعمال کرد و داعش را بوجود آورد، به عنوان ناجی ملت ایران یاد می شود.

تحریف دقیقا این است که از « بایدن» به عنوان ناجی ملت ایران یاد می‌شود

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، ، محمد پورقربان استاد دانشگاه و رئیس اندیشکده غرب‌شناسی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی طی سخنانی در نشست تخصصی_تحلیلی «مناقشات ایران و آمریکا و آینده پیش رو» به بررسی اهمیت خاورمیانه برای ایالات متحده آمریکا و خصوصیات دو حزب دموکرات و جمهوریخواه پرداخت.

وی در این نشست که اساتید دانشگاه آزاد اسلامی هم به صورت مجازی در آن شرکت کردند، گفت: در خاورمیانه به علت وجود منابع سرشار از نفت و انرژی و همچنین وجود بازاری برای فروش محصولات به خصوص تسلیحات نظامی آمریکا و همچنین موقعیت ژئوپلتیک منطقه خاورمیانه از اهمیت بالایی برای دو حزب اصلی آمریکا دارد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: موقعیت ژئوپلتیک منطقه خاورمیانه سه قاره را به خودش متصل کرده و پنج دریای بزرگ در این منطقه واقع شده است، از طرفی کانالها و تنگه‌های مختلف در منطقه که محل عبور و مرور کشتی‌ها هستند موجب شده تا دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا به این منطقه اهمیت دهند و قطعاً این دو حزب از این منطقه نخواهند گذشت. البته ایران هم به عنوان کشور استراتژیک در منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

پورقربان در ادامه نشست مناقشات ایران و امریکا را در آینده‌ نزدیک و تا سال۲۰۳۰ مورد بررسی قرار داد و براساس نظریات مختلف سناریوهای محتمل در جریان مناقشات ایران و ایالات متحده آمریکا را در سه شاخه بررسی کرد.

وی در این باره گفت: اول تعارض یا رویارویی با یکدیگر، دوم رقابت با یکدیگر و سوم دوستی دو کشور و برقراری یک نظام امنیت دسته جمعی این شاخصه‌ها است. تعارض یا رویارویی ایران و ایالات متحده آمریکا شامل موارد مختلفی از جمله ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایران، سیاست تغییر رژیم و تحریم‌های اقتصادی بر علیه جمهوری اسلامی ایران است که در همه دولت‌ها در ایالات متحده آمریکا ادامه داشته است.

رئیس اندیشکده غرب‌شناسی بسیج اساتید دانشگاه در ادامه درباره گزینه حمله نظامی هم گفت: ما در هشت سال دفاع مقدس این گزینه را تجربه کردیم و ما مدام در این دوران هم به صورت جنگ‌های نیابتی این موضوع در حال پیگیری است. نکته بعد از خروج از برجام و تلاش برای از بین بردن این توافق است که اینها همگی در قالب تعارض یا رویارویی قرار دارد.

پورقربان یادآور شد: گزینه بعدی رقابت سیاسی در منطقه خاورمیانه است، رقابت در عراق رقابت در روابط سیاسی در سوریه، رقابت در لبنان در بحرین در یمن و رقابت های پیچیده ای که در افغانستان پاکستان و کشورهای آسیای مرکزی وجود دارد.

وی گفت: نزدیکی بیش از گذشته ایران به چین و روسیه و نزدیکی گروه‌های مردمی منطقه به ایران مانند حشدالشعبی، انصارالله، حزب‌الله، نیروهای مردمی سوریه اینها همگی باعث شده که رقابت شدیدی بین ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران در منطقه و در کشورهایی که منافع مشترک دارند رقم بخورد.

پورقربان‌ در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره جریان تحریف و جریان تحریم گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم هم شکست خواهد خورد.» امروز تحریف دقیقاً این است که از جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا و تصمیم ساز اصلی در دولت اوباما که تحریمهای سختی را بر علیه ایران اعمال کرد، داعش را ایجاد و حمایت کرد، عامل بسیاری از نابسامانی ها در آن دوره در منطقه غرب آسیا و کل دنیا بود، امروز به عنوان ناجی ملت ایران یاد می شود.

این استاد دانشگاه افزود: مسلما بایدن هم مسیر گذشتگان خود را طی خواهد کرد و در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران کوتاه نخواهد آمد.

وی اظهار داشت: تنها یک تفکر می تواند ناجی کشور باشد و آن تکیه بر توان داخلی و تحول در سیستم مدیریتی اجرایی در کشور است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن