اجتماعی

تحصیل بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در ۶۸۳ مدرسه سمپاد

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۲۰:۲۳ تحصیل بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در ۶۸۳ مدرسه سمپاد

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در دومین جلسه هیأت ‌امنای سازمان از تحصیل بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در ۶۸۳ مدرسه سمپاد خبر داد.

تحصیل بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در ۶۸۳ مدرسه سمپاد

به گزارش گروه آموزش ‌و پرورش خبرگزاری فارس، الهام یاوری در دومین جلسه هیأت‌امنای سازمان ملی استعدادهای درخشان که با حضور وزیر آموزش ‌و پرورش در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۱۱۴ هزار و ۷۲۵ دانش‌آموز در ۶۸۳ مدرسه سمپاد در سراسر کشور در حال تحصیل هستند. همچنین ۳۰ درصد از دانش‌آموزان سمپاد در رشته‌های علوم انسانی تحصیل می‌کنند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از توسعه و تقویت رشته‌های مهارتی در مدارس سمپاد خبر داد و تصریح کرد: طرح آموزش مهارت‌های اجتماعی باهدف افزایش هوش هیجانی دانش آموزان در دستور کار مدارس سمپاد قرار دارد.

وی بابیان اینکه با همکاری باشگاه دانش‌پژوهان جوان، زمینه مشارکت دانش آموزان را در 6 المپیاد جهانی زیست، فیزیک، شیمی، ریاضی، کامپیوتر و جغرافی فراهم کردیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر مشارکت در المپیادهای بین‌المللی برگزاری جشنواره‌ها و المپیادهای ملی از دیگر فعالیت‌های این سازمان است.

وی به سه برنامه اصلی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، اشاره کرد و ادامه داد: اولین برنامه سازمان، تربیت نیروی انسانی برای رسیدن به اهداف گام دوم انقلاب اسلامی است، لذا برای تحقق اهداف، نیازمند نیروی انسانی متناسب هستیم.

یاوری ادامه داد: دوم نیاز به یک الگوی تعلیم و تربیت اسلامی داریم تا آن را به مدارس ارائه دهیم و سومین برنامه سازمان، انتقال نظرات دوسویه بین نخبگان و مردم است.

وی اضافه کرد: گسترش چتر خدمات سمپاد برای همه استعدادهای درخشان با توجه به تنوع استعداد، تنوع روش‌های شناسایی، تنوع نیازهای حمایتی، تنوع حمایت‌های لازم، تنوع شرایط محیطی، تنوع روش‌های حمایتی و همچنین تربیت فراگیر برای همه دانش آموزان، ازجمله اولویت‌های سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از اولویت‌های این سازمان است.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن