فرهنگ و هنر

تحلیلگران آمریکایی هم تجزیه کشورشان را پذیرفته‌اند

تحلیلگران آمریکایی هم تجزیه کشورشان را به عنوان یک اصل پذیرفته‌اند

مدیر اندیشگاه گفتمان در مراسم رونمایی از کتاب تجزیه آمریکا، گفت: علاوه بر تحلیلگران غیرآمریکایی، خود تحلیلگران آمریکایی هم تجزیه آمریکا را به عنوان یک اصل پذیرفته‌اند.

به گزارش مشرق، به همت بسیج دانشجویی استان تهران و به مناسبت گرامی‌داشت روز استکبارستیزی کتاب «تجزیه آمریکا» رونمایی شد.

محمدجواد اخوان مدیر اندیشگاه گفتمان در مراسم رونمایی از این کتاب که در بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران برگزار شد، گفت: حدود ۲۰۰ سال است که موضوع تجزیه آمریکا مطرح بوده، اما تحولات سیاسی اجتماعی این روزهای ایالات متحده، تجزیه آمریکا را محتمل‌تر کرده است.
وی افزود: تحولات امروز آمریکا و احتمالاً تحولات آینده می‌تواند دال بر افول آمریکا باشد و وقتی آقای ترامپ شعار بازگردان عظمت به ایالات متحده را مطرح می‌کند، یعنی آمریکا اقتدار و شکوه قبل را ندارد و کدخدای اثرگذار جهان محسوب نمی‌شود.
مدیر اندیشگاه گفتمان خاطرنشان کرد: در کتاب تجزیه آمریکا به خوبی شکاف‌های اجتماعی و سیاسی ایالات متحده از دید یک نویسنده آمریکایی مورد تحلیل قرار گرفته است.

اخوان گفت: علاوه بر تحلیلگران غیرآمریکایی، خود تحلیلگران آمریکایی هم تجزیه آمریکا را به عنوان یک اصل پذیرفته‌اند، البته شاید به این زودی‌ها اتفاق نیفتد اما بالاخره تحقق خواهد یافت.
کتاب تجزیه آمریکا به قلم «فرنک اچ. باک» و ترجمه روح‌الله عبدالملکی در سه بخش و ۱۲ گفتار توسط انتشارات دیدمان به چاپ رسیده است.
این‌کتاب جدیدترین کتاب در حوزه معضلات و مسائل داخلی ایالات متحده آمریکا است و با زاویه جدید از نگاه مسائل داخلی این‌رژیم، به تشریح انگیزه‌ استقلال‌خواهی و گسست سیاسی حاکم بر این رژیم پوشالی می‌پردازد.

منبع: فارس

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن