سیاسی

تحلیل‌های نادرست، خطرناک‌تر از تحریم‌های ظالمانه است

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ – ۱۰:۱۳ تحلیل‌های نادرست، خطرناک‌تر از تحریم‌های ظالمانه است

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی ایران با انتقاد از سخنان اخیر رئیس جمهور که درباره صلح با دشمن مطرح شد، گفت: آقای روحانی! خطرناک‌تر از تحریم‌های ظالمانه، تحلیل‌های نادرست است.

تحلیل‌های نادرست، خطرناک‌تر از تحریم‌های ظالمانه است

امیرحسین احسانی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور گفت: اخیرا شاهد مقایسه مجدد شرایط فعلی نظام جمهوری اسلامی ایران از سوی آقای روحانی با زمان امام حسن مجتبی علیه السلام بودیم و گفته شد همان طور که امام حسن(ع) در آن مقطع صلح کردند ما هم بایستی از ایشان درس صلح را یاد بگیریم و در زمان جنگ بجنگیم و در زمانه صلح بایستی صلح کرد.

وی افزود: اما آقای رئیس جمهور، کجا شرایط فعلی ما با شرایط زمان امام حسن(ع) قابل قیاس است. امام حسن(ع) زمانی صلح را پذیرفتند که اندک یارانی بیش نداشتند؛ ابن عباس فرمانده لشکر ایشان خود را به معاویه فروخته بود، چند تن از روسای قبایل کوفه به معاویه نامه نوشتند که حضرت را زنده یا مرده تحویل معاویه لعنت الله می‌دهند. نهایتا هم امام فرمود ای مردم عراق ۳چیز را بر شما خورده می‌گیرم اول قتل پدرم، دوم قارت اموالم و سوم هم خالی کردن اطرافم.

احسانی ادامه داد: اما وضعیت کنونی جامعه اسلامی ما کجاست؟ غیر از این است که در حال حاضر امام امت خیل کثیری از فداییانی دارد که حاضرند برای ایشان و کشور از جان و مال خود بگذرند، غیر از این است که فرماندهان لشکر ما خود را برای هر شرایطی آماده کردند، غیر از این است که جوانان مومن انقلابی برای پیشرفت و تعالی کشور دل گرو رهبرشان داده اند؟

این فعال دانشجویی تاکید کرد: البته از فردی که از عاشورا درس مذاکره می گیرد چنین تحلیل و تحریف هایی دور از ذهن نیست. خطرناک تر از تحریم های ظالمانه؛ تحلیل های ظالمانه و نادرست است.

وی اظهار داشت: گویا بعضی‌ها تبحر فراوانی در صلح و تحمیل آن بر جامعه دارند! و در شرایط مختلف قضایا را طوری جلوه می دهند که فی الحال موقع صلح است حال با اسباب مختلف مانند شرایط کاذبی که برای ملت به وجود می‌آورند، دلار ۳۲ هزار تومانی، سکه ۱۶ میلیونی، خانه های میلیاردی و…

احسانی یادآور شد: آقای روحانی اگر شما و تیم همراهتان ناکارآمد نبودید و کار جهادی و انقلابی می کردید، اقتصاد را شرطی نمی‌کردید و به خارج گره نمی‌زدید، آیا وضع جامعه اینگونه بود؟ پس به جای اینکه دنبال تحریف و تحلیل های ضعیف از تاریخ باشید بروید و دولت را اصلاح کنید.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن