اجتماعی

تحویل 100 دستگاه سونوگرافی به ایران توسط سازمان جهانی بهداشت

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۴:۳۶ تحویل 100 دستگاه سونوگرافی به ایران توسط سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت 100 دستگاه سونوگرافی به ارزش 3 میلیون دلار را برای تجهیز بیمارستانهای کشور به وزارت بهداشت تحویل داد.

تحویل 100 دستگاه سونوگرافی  به ایران  توسط سازمان جهانی بهداشت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، سازمان جهانی بهداشت (WHO) به منظور تقویت پاسخ جمهوری اسلامی ایران به همه‌گیری کووید-19، تعداد 100 دستگاه سونوگرافی را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تحویل داد.

کریستوف هملمن، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، گفت: «این دستگاه‌ها در ارزیابی وضعیت بیماران مبتلا به کووید-19 مهم هستند. آنها به بیمارستان‌های سرتاسر کشور ارسال خواهند شد تا در بخش‌های مراقبت ویژه و بخش‌های مربوط به درمان بیماران کووید-19 مورد استفاده قرار بگیرند.

وی ادامه داد: این دستگاه‌ها، به ارزش حدود 3 میلیون دلار، با کمک مالی کشورهای ژاپن و کویت خریداری شده و ما از کمک آنان قدردانی می‌کنیم.

هومن نریمانی، معاون طرح و برنامه هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران، نیز در این خصوص، خاطر نشان کرد: این 100 دستگاه سونوگرافی از سوی سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت تلاش‌های کشور در مقابله با همه‌گیری کووید-19 اهدا شده است و بر اساس فهرست اعلامی از سوی وزارت بهداشت در بین مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور توزیع خواهند شد.

وی افزود: این دستگاه‌ها نیازهای مهم مراکز درمانی ما در دوره همه‌گیری کووید-19 را تامین خواهند کرد و به خاطر آن قدردان سازمان جهانی بهداشت هستیم. وزارت بهداشت به زودی کار ارسال دستگاه‌ها به بیمارستان‌های منتخب را آغاز خواهد کرد.

نریمانی متذکر شد:‌ سازمان جهانی بهداشت به طور مداوم با ارسال لوازم محافظت فردی، دارو و تجهیزات پزشکی از تلاش‌های نظام سلامت ایران در مقابله با کووید-19 حمایت می‌کند. این سازمان اخیرا 16 دستگاه سی تی اسکن به ارزش حدود 4 میلیون دلار را به وزارت بهداشت ایران اهدا کرد. دستگاه‌های مذکور به بیمارستان‌های 16 استان‌ ارسال شدند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن