سیاسی

تذکر 19 نماینده به وزیر کار درباره لزوم اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۱:۳۶ تذکر 19 نماینده به وزیر کار درباره لزوم اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها

تعداد 19 نفر از نماینده‌ها در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها در مورد پرداخت یارانه نقدی و رعایت عدالت اجتماعی در مورد پرداخت یارانه معیشتی شدند.

تذکر 19 نماینده به وزیر کار درباره لزوم اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی به اتفاق 18 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها شدند.

متن کامل تذکر 19 نفر از نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شرح زیر است:

خلاصه تذکر: ضرورت اجرای کامل بند الف ماده 7 قانون هدفمندی یارانه‌ها در پرداخت یارانه‌های نقدی و رعایت عدالت اجتماعی در پرداخت یارانه کمک معیشتی

متن تذکر:

جناب آقای وزیر

در بند الف ماده 7 قانون هدفمندی یارانه‌ها تأکید بر پرداخت نقدی و غیرنقدی یارانه به حساب سرپرست کلیه خانوارهای کشور شده است و لیکن متأسفانه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم همه ساله بدون بررسی دقیق از وضعیت خانوارهای کشور اقدام به حذف یارانه مردم شده است که این موضوع برخلاف اصل نوزدهم و بیستم قانون اساسی است و یارانه حق همه ملت ایران است.

همچنین در اجرای مصوبه شورای عالی هماهنگی سران سه قوه، شناسایی خانوارهای مشمول دریافت کمک معیشتی به خوبی صورت نگرفته و همزمان داشتن مسکن، خودرو و شغل دلیلی بر تمکن مالی خانوار نیست چرا که فقط درآمد خانوار مدنظر ولی مخارج و بدهی‌های او به بانک‌ها بابت خرید خودرو و مسکن لحاظ نشده است.

آقای وزیر آیا می‌دانید خط فقر واقعی چقدر است؟ اگر بنزین گران می‌شود پولش باید به حساب همه مردم واریز شود حتی افرادی که خودرو و مسکن هم دارند چون که مردم بابت افزایش قیمت بنزین هزینه می‌پردازند. هزینه‌های اضافی ناشی از افزایش قیمت بنزین، حذف یارانه کمک‌معیشتی مردم را بی‌طاقت کرده، این چه عدالتی است؟

بازنگری و بررسی دقیق‌تر از میزان درآمد و توان مالی و معیشتی مردم جهت جلوگیری از تضییع حقوق آنان مورد مطالبه و درخواست اینجانب است.

انتهای پیام/

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن