اقتصادی

ترامپ 8 نرم‌افزار چینی را تحریم کرد

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ – ۱۵:۴۵ ترامپ 8 نرم‌افزار چینی را تحریم کرد

دونالد ترامپ دستور داده تا همکاری شرکت‌های آمریکایی با 8 نرم‌افزار خدمات پرداخت چینی ممنوع شود.

ترامپ 8 نرم‌افزار چینی را تحریم کرد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دونالد ترامپ شب گذشته با صدور فرمانی اجرایی انجام تراکنش طرف‌های آمریکایی با 8 نرم‌افزار چینی از جمله نرم‌افزار پرداخت موبایلی علی‌پی را ممنوع کرد. این اتفاق باعث می‌شود، دو هفته مانده به خروج ترامپ از کاخ سفید شاهد تشدید تنش بین واشنگتن و پکن باشیم.

دولت آمریکا مدعی شده که این اقدام را با هدف از بین بردن تهدید نرم‌افزارهای چینی علیه شهروندان آمریکایی انجام داده است، چرا که این نرم‌افزارها کاربران زیادی داشته و به اطلاعات حساس کاربران دسترسی دارند.

در قالب این فرمان دولت آمریکا مدعی است که این کشور باید با هدف حفاظت از امنیت ملی رویکرد تهاجمی را علیه توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای چینی اتخاذ کند.

بر اساس دستور صادر شده از سوی ترامپ باید تعاملات مالی با 8 شرکت چینی طی 45 روز آینده متوقف شوند. نام این 8 شرکت شامل تنسنت، کم‌اسکنر، ویمیت، شریت، یوسیوب، علی‌بابا، ولت، ویچت‌پی و WPS افیس است.

شرکت کینگ‌سافت چین طی بیانیه‌ای اعلام کرده که بعید می‌داند در کوتاه‌مدت این تصمیم دولت ترامپ بر عملکرد مالی این شرکت اثر بگذارد.

هنوز شرکت‌های مذکور و سفارت چین در آمریکا نسبت به این مسأله واکنشی نشان نداده‌اند.

دولت آمریکا می‌گوید: شرکت‌های چینی با اتصال به گوشی‌‌های تلفن همراه، تبلت‌ها و رایانه‌های کاربران آمریکایی می‌توانند اطلاعات حساس زیادی از جمله اطلاعات شخصی و خصوصی آنها را به دست آوردند.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن