سیاسی

ترکیب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تغییر پیدا کرد

دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۰۰:۲۳ ترکیب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تغییر پیدا کرد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور از تغییر در ترکیب اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها خبر داد.

ترکیب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تغییر پیدا کرد

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه 30 شهریور) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها در دستور کار قرار داشت و بر همین اساس ترکیب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تغییر کرد.

وی افزود:‌ براساس قانون قبلی ۵ نفر از نمایندگان مجلس با رای صحن علنی برای عضویت در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تعیین می‌شدند؛ سه نفر از این افراد از کمیسیون شوراها و 2 نفر از کمیسیون اصل نود با معرفی به صحن و کسب رای نمایندگان به عنوان هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تعیین می‌شدند اما با مصوبه امروز این کمیسیون این روش تغییر پیدا کرد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس تصریح کرد: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون، ترکیب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تغییر کرد و ۷ نفر عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات خواهند بود.

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: 2 نفر از کمیسیون شوراها و 2 نفر از کمیسیون اصل نود و یک نفر از قوه قضاییه با معرفی رئیس این قوه به صحن علنی مجلس معرفی می‌شوند و پس از انتخاب این ۵ نفر با رای نمایندگان، خود این افراد 2 نفر حقوقدان را انتخاب و به صحن مجلس معرفی می‌کنند و در نهایت با رای صحن مجلس هیات ۷ نفره مرکزی نظارت بر انتخابات تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن