اجتماعی

تشدید بحران در صورت عادی‌انگاری شرایط/ تاثیر واکسن کرونای آکسفورد سه ماه گزارش شده است

پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۲:۰۵ تشدید بحران در صورت عادی‌انگاری شرایط/ تاثیر واکسن کرونای آکسفورد سه ماه گزارش شده است

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه دانشگاه آکسفورد واکسن تولیدی خود را با مبلغ ۱۲۰ دلار پیش فروش کرده است گفت: تامین آن برای مردم سهل‌الوصول نیست و شواهد نشان می‌دهد اثر آن کمتر از سه ماه است.

تشدید بحران در صورت عادی‌انگاری شرایط/ تاثیر واکسن کرونای آکسفورد سه ماه گزارش شده است

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، محمدرضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری روز خبرنگار گفت: توجه لازم برای پیگیری از وقوع پیک دوم انجام نشد، صرفا با تعارف نمی‌توان بحران را مدیریت کرد، هر یکی از افراد که جان خود را از دست بدهند یک خانواده از بین می‌رود، یکی از طلم‌ها و جنایات تحریم آمریکا تحریم امکانات و تجهیزات سلامت مردم بود، این ظلم به مردم ایران نیست ظلم به بشریت است چون ویروس مرز نمی‌شناسد.

ظفرقندی گفت: هرجا کادر درمان و مردم و پیشتیبانان نظام سلامت سست شدند عقب افتادیم، اگر همه قوانین به کمک نیایند، مدیریت بیماری دشوار است. در برحه‌ای از زمان به قدری بیماران کرونا زیاد بودند که پزشک ما نیز درگیر شده بود و پزشک بیهوشی در آی سی یو وجود نداشت. هرسال ۳هزار رزیدنت درحال فارغ‌التحصیلی هستند که با تدابیر لازم زودتر توزیع می‌شوند تا در پیک بعدی دچار مشکل نشویم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آکسفورد واکسن تولیدی خود را با مبلغ ۱۲۰ دلار پیش فروش کرده است گفت: تامین ان برای مردم سهل‌الوصول نیست و شواهد نشان می‌دهد اثر آن کمتر از سه ماه است.

رئیس سازمان نظام پزشکی افزود: اگر مردم رعایت نکنند و عادی سازی صورت گیرد بحران تشدید می‌شود، آگاه‌سازی کار رسانه‌ای است و کنترل و مدیریت کار مسوولان است، باید به مردم هشدار داد و رسانه‌ها باید این وقایع مهم و سرمایه‌های اجتماعی را ثبت کنند.

وی تصریح کرد: در برخی مواقع بیش از زمان جنگ فداکاری می‌شود، یک خانم پزشک جراح پلاستیک ما به عنوان پزشک عمومی مشغول به کار شده که همه اعضای خانواده و خودش به بیماری مبتلا شدند، این‌ها فداکاری است که باید ثبت شوند.

ظفرقندی خاطرنشان کرد: این صحنه‌ها برای مردم و ملت باید باقی بماند، همه باید کمک کنند و هرکس مسوولیت اجتماعی خود را بر عهده بگیرد تا از بحران عبور کنیم.

ادامه دارد/

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن