اقتصادی

تشریح رئوس برنامه‌های هفته بسیج اصناف و بازاریان+ فیلم

جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ – ۱۶:۱۵ تشریح رئوس برنامه‌های هفته بسیج اصناف و بازاریان+ فیلم

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور از اجرای طرح نفس خبر داد و گفت: براین اساس دستگاه‌های اکسیژن خریداری شده به کمک پایگاه های بسیج محلات در اختیار بیماران کرونایی بستری شده در منازل قرار می‌گیرد.

تشریح رئوس برنامه‌های هفته بسیج اصناف و بازاریان+  فیلم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس غلامرضا حسن پور با تشریح رئوس برنامه‌های بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی در هفته بسیج، گفت: امسال هفته بسیج(اول تا هفتم آذر)، به علت شیوع بیماری کرونا و وضعیت اقتصادی در شرایط خاصی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به برنامه های ابلاغی بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی در هفته بسیج کمک به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تامین اقلام بهداشتی است و این موضوع در دستور کار ما قرار دارد.

وی گفت: خوشبختانه اقداماتی خوبی در زمینه تامین ماسک از سوی بسیج انجام شد، به طوری که ماسک به صورت رایگان بین اقشار مختلف توزیع شد.

* اعزام یکصد گروه جهادی تخصصی به حاشیه شهرها

حسن پور همچنین به اعزام یکصد گروه جهادی و تخصصی به حاشیه شهرها در هفته بسیج اشاره کرد و افزود: فرمانده بسیج به همراه گروه های جهادی در برخی مناطق حاشیه شهرها و روستا حضور می‌یابند و مشکلاتی که اهالی این مناطق با آن مواجه هستند را حل می‌کنند.

وی افزود: این گروه های جهادی هر نوع کمکی که اهالی آن مناطق داشته باشند، از جمله تعمیر ات لوازم خانگی و تعویض شیشه‌های شکسته را بر عهده خواهند گرفت و در هفته بعد از آن یک کاروان جهاد با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی در آن مناطق حاضر خواهد شد و مشکل آن منطقه و روستا را به طور کامل حل خواهد کرد.

* کنترل و نظارت بازار با کمک بسیجیان

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به طرح کمک به بازرسان اصناف برای کنترل و نظارت بازار بیان داشت: براساس این طرح 2500 نیروی بسیجی با عنوان همیار بازرس به بازرسان اصناف کمک خواهند کرد که البته فعالیت آنها از چندی پیش آغاز شده است.

وی با اشاره به طرحی برای برقراری تماس تلفنی با خانواده بسیجیانی که دچار بیماری شده‌اند، گفت: گروه های بسیجی از طریق تماس تلفنی با خانواده این افراد در جریان مشکلات این خانواده قرار می‌گیرند و نسبت به حل آن مشکلات اقدام می‌کنند.

* جزئیاتی از نحوه اجرای طرح نفس

حسن پور در ادامه با اشاره به کمک‌های مومنانه اظهار داشت: بسیج اصناف برنامه مفصلی برای توزیع 300 هزار بسته معیشتی بین اقشار نیازمند دارد و این کار در 5 آذر ماه 99 انجام خواهد شد، ضمن اینکه در این تاریخ توزیع هدایایی از جمله عروسک و وسایلی از این قبیل را برای توزیع بین نونهالان در دستور کار داریم.

بسیج اصناف

وی با اشاره به طرح نذر نفس اظهار داشت: در این طرح مقرر شده تا دستگاه های اکسیژن توسط خیرین و نهادها تهیه شود و برای استفاده بیماران کرونایی در منازل استفاده شود.

حسن پور اظهار داشت: این دستگاه‌های اکسیژن در پایگاه های بسیج نگهداری می‌شود و در صورت نیاز در اختیار بیماران کرونایی که در منازل بستری هستند، قرار می گیرد تا بدین ترتیب از حجم مراجعات به بیمارستان ها کاسته شود.

بسیج اصناف و بازاریان

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe فراگستر رسپینا لاستیک بارز ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن