اقتصادی

تصمیمات کرونایی ترامپ برای کمک به ا قتصاد آمریکا بی تاثیر است

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۷:۱۷ تصمیمات کرونایی ترامپ برای کمک به ا قتصاد آمریکا بی تاثیر است

کارشناسان بر این باورند که تصمیم اخیر دونالد ترامپ در کنار گذاشتن مذاکره با کنگره و اجرای بسته کمک اقتصادی دیرهنگام بود و نمی‌تواند کمک زیادی به بهبود اقتصاد آمریکا انجام دهد.

تصمیمات کرونایی ترامپ برای کمک به ا قتصاد آمریکا بی تاثیر است

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، کارشناسان می‌گویند: تصمیم چند روز پیش ترامپ در متوقف کردن مذاکره با نمایندگان کنگره و اجرای یک بسته کمک اقتصادی دیرهنگام بوده و تأثیر زیادی بر بهبود اقتصاد آمریکا نخواهد گذاشت.

ترامپ هفته گذشته ناامید از به نتیجه نرسیدن مذاکرات با نمایندگان کنگره تصمیم گرفت رأساً و بدون موافقت آنها خود یک بسته اقتصادی اجرا کند.

این بسته که در روز شنبه طی فرمانی از سوی رئیس جمهور به دولت آمریکا ابلاغ شد به صورت موقت پرداخت مالیات توسط برخی کارگران را متوقف و کمک مالی 400 دلار در هفته به افراد بیکار شده را برای مدتی تمدید کرده است. در قالب این بسته همچنین بازپرداخت وام‌های دانشجویی موقتاً‌ به حالت تعلیق درآمده است.

کارشناسان می‌گویند: اگر ترامپ بتواند از ابهامات قانونی اجرای این بسته عبور کند این طرح بعید است بتواند از نظر اقتصادی خیلی اثر مثبتی در پی داشته باشد.

مارک زندی، کارشناس ارشد اقتصادی در مؤسسه مودیز می‌گوید: این بسته حداکثر می‌تواند در مجموع 400 میلیارد دلار کمک اقتصادی فراهم کند. میشل فرولی کارشناس بانک جی‌پی مورگان هم معتقد است، این بسته کمتر از 100 میلیارد دلار کمک اقتصادی فراهم خواهد کرد.

این ارقام فاصله زیادی با بسته ارائه شده یک تریلیون دلاری از سوی سناتورهای جمهوریخواه و یا بسته کمک 3 هزار میلیارد دلاری تصویب شده در مجلس نمایندگان این کشور دارد.

لیدیا بوسور، کارشناس ارشد اقتصادی مؤسسه آکسفورد اکونومیس، می‌گوید: اجرای کامل این بسته تنها 0.2 درصد به تولید ناخالصی داخلی آمریکا اضافه خواهد کرد که مقدار بسیار کمی است.

این هفته بسته پرداخت کمک مالی 600 دلار در هفته به افراد بیکار شده منقضی می‌شود. از طرف دیگر بسته کمک به شرکت‌های کوچک نیز به زودی به پایان خواهد رسید.

زندی معتقد است:‌ برخی اقدامات پیشنهاد شده از سوی ترامپ زمانبر خواهد بود و حتی می‌توان علیه آنها اعلام دعوی قضایی کرد.

وی تأکید کرد: این بسته در شرایط کنونی و حال حاضر به کسی کمک نخواهد کرد.

از طرف دیگر ممکن است اقدامات ترامپ مشمول تمام کارگرانی که به کمک‌های مالی وابسته هستند، نشود. به عنوان مثال ممکن است اتفاقاً برخی کارگران کم درآمد از دریافت این کمک‌ها حذف شوند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن