اقتصادی

تصمیم‌گیری درباره نرخ خرید تضمینی گندم از اختیار شورای اقتصاد خارج شود

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۵:۴۴ تصمیم‌گیری درباره نرخ خرید تضمینی گندم از اختیار شورای اقتصاد خارج شود

رئیس مجمع تشکل‌های کشاورزی گفت: تیم اقتصادی دولت بازی خطرناکی را آغاز کرده و با تعیین قیمت خرید تضمینی گندم امنیت غذایی را به خطر می‌اندازد.

تصمیم‌گیری درباره نرخ خرید تضمینی گندم از اختیار شورای اقتصاد خارج شود

مسعود اسدی رئیس مجمع تشکل‌های کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با انتقاد از تعیین نرخ خرید تضمینی گندم گفت:‌در شرایطی که تحریم‌ها روز به روز افزایش می‌یابد امنیت ملی کشور در حقیقت به امنیت غذایی گره خورده است. در چنین شرایطی تیم اقتصادی دولت بازی خطرناکی را با تعیین نرخ پایین گندم آغاز کرده و امنیت غذایی را تهدید می‌کند.

وی گفت: قیمت تمام شده گندم با افزایش هزینه‌ها بیشتر شده است. در چنین شرایطی زمزمه‌های دولت برای تعیین قیمت کیلویی 3800 تا 4000 تومان برای خرید گندم است که این رقم بسیار پایینی است.

رئیس مجمع تشکل‌های کشاورزی ادامه داد: به صراحت می‌گویم قیمت کمتر از 6 هزار تومان برای خرید تضمینی گندم باعث خواهد شد کشاورزان این محصول استراتژیک را نکارند و امنیت غذایی و متعاقب آن امنیت ملی به خطر می‌افتد.

اسدی گفت:‌در چنین شرایطی باید تعیین نرخ محصولات استراتژیک از دستور کار شورای اقتصاد خارج شود و شورای قیمت گذاری و سیاست گذاری که فردا به صحن علنی مجلس می‌رود و به احتمال زیاد تصویب خواهد شد باید انجام گیرد.

به گزارش فارس، روز گذشته مجلس طرح دو فوریتی تشکیل شورای قیمت گذاری و سیاست گذاری محصولات استراتژیک را تائید کرد و در صورتی که فردا در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی برسد قیمت گذاری محصولات استراتژیک توسط این شورا انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن