اقتصادی

تصمیم ترامپ برای توقف مذاکره با کنگره وال‌استریت را منفی کرد

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ – ۱۵:۲۲ تصمیم ترامپ برای توقف مذاکره با کنگره وال‌استریت را منفی کرد

پس از آنکه دونالد ترامپ از تصمیم خود برای توقف مذاکره با نمایندگان کنگره بر سر اجرای بسته جدید کمک اقتصادی خبر داد، بورس وال استریت منفی شد.

تصمیم ترامپ برای توقف مذاکره با کنگره وال‌استریت را منفی کرد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شب گذشته دونالد ترامپ اعلام کرد که مذاکره با نمایندگان کنگره برای اجرای بسته‌های اقتصادی را متوقف کرده است، بورس وال استریت منفی شود. در این راستا شاخص S&P500 درصد از بیشینه خود در معاملات دیروز پایین آمد. سهام شرکت‌های هواپیمایی آمریکا هم کاهش یافت به گونه‌ای که سهام شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز 3.6 درصد منفی شد.

رابرت فیپس، مدیر موسسه سرمایه گذاری پراستیرلینگ در آستین تگزاس می‌گوید بخش قابل توجهی از رشد بورس آمریکا که طی هفته گذشته شاهد بودیم بر مبنای امید به اجرای بسته‌های کمک اقتصادی بیشتر بوده است. حالا انگیزه‌های بسیار کمتری برای برگرداندن پول در بورس آمریکا پیش از انتخابات وجود دارد.

تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا همچنان رو به افزایش است و امید به توافق دولت با کنگره برای انجام بسته‌های اقتصادی بیشتر باعث شده بود تا بورس این کشور بتواند با تبعات خبر ابتلای ترامپ به کرونا مقابله کند.

بر همین اساس شاخص داوجونز صنعتی 375 واحد معادل 1.34 درصد ریخت و S&P500 هم 1.4 درصد منفی شد. شاخص نزدک کامپوزیت هم 1.5 7 درصد پایین آمد.

کریس زاکارلی، کارشناس ارشد سرمایه گذاری در موسسه آلیانس در شهر شارلوت ایالت کارولینای شمالی می‌گوید پرواضح است که بازارهای سهام روی اجرای احتمالی بسته‌های کمک اقتصادی کمک کرده بودند.

اخیرا نیز رئیس کل بانک مرکزی آمریکا هشدار داده است که روند بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور تا رسیدن به نتیجه راه زیادی دارد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن