سیاسی

تصویب جزئیاتی از طرح شفافیت در کمیسیون آیین نامه/ مصوبات کمیسیون‌ها برای مردم شفاف می‌شود

سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ – ۰۹:۵۳ تصویب جزئیاتی از طرح شفافیت در کمیسیون آیین نامه/ مصوبات کمیسیون‌ها برای مردم شفاف می‌شود

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: با مصوبه کمیسیون آیین نامه باید جزئیات مصوبات کمیسیون‌ها به اطلاع عموم برسد و اطلاعات مربوط به آن در سایت مجلس منتشر شود.

تصویب جزئیاتی از طرح شفافیت در کمیسیون آیین نامه/ مصوبات کمیسیون‌ها برای مردم شفاف می‌شود

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز صبح کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح شفافیت آراء نمایندگان در دستورکار اعضا قرار داشت و موادی از آن به تصویب نمایندگان رسید.

وی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون جزئیات مصوبات کمیسیون‌های تخصصی مجلس باید از طریق انتشار در سایت مجلس به اطلاع عموم برسد و نماینده صدا و سیما نیز می‌توانند برای اطلاع‌رسانی در جلسات کمیسیون‌ها شرکت کنند.

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون درباره مصوبات صحن باید جزئیات رأی‌گیری‌ها مبنی بر این که چه نماینده‌ای چه رایی داده (موافق‌، مخالف،‌ ممتنع) باید به اطلاع عموم برسد.

سلیمی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس این مصوبه اصل بر علنی بودن جلسات کمیسیون‌ها است مگر در موارد امنیتی یا خاص که آنهم با درخواست 5 نفر از نمایندگان و تصویب اعضای کمیسیون جلسه غیرعلنی می‌شود که ارائه این درخواست هم همانطور که گفتم تنها در مورد امنیتی و اضطراری ممکن است نه در هر مورد دیگر.

وی افزود: در مورد مأموریت‌های نمایندگان نیز کمیسیون مصوب کرد که باید جزئیات اطلاعات مربوط به این مأموریت‌ها اعم از تعداد روزهایی که نماینده در مأموریت بوده و این که چه کسانی وی را همراهی می‌کردند و میزان حق مأموریت وی چه مقدار بوده در سایت مجلس منتشر شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن