سیاسی

تصویب کلیات طرح بیمه کارگران ساختمانی در کمیسیون اجتماعی مجلس

يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ – ۲۱:۲۲ تصویب کلیات طرح بیمه کارگران ساختمانی در کمیسیون اجتماعی مجلس

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب کلیات طرح بیمه کارگران ساختمانی در نشست عصر امروز این کمیسیون خبر داد.

تصویب کلیات طرح بیمه کارگران ساختمانی در کمیسیون اجتماعی مجلس

علی‌اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز طرح بیمه کارگران ساختمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود:‌ این طرح به دنبال ساماندهی بیمه کارگران ساختمانی است چرا که در وضعیت کنونی کارگران مدت‌ها باید در نوبت بیمه شدن بمانند و در مقابل کارفرمایان نیز هزینه بیمه کارگران ساختمانی را زیاد دانسته و عنوان می‌کنند که هزینه پرداختی از سوی آنان برای این موضوع زیاد است و سازمان تأمین اجتماعی نیز عنوان می‌کند که مبلغ پرداختی توسط کارفرمایان برای 20 درصد حق بیمه کارگران ساختمانی تأمین‌کننده اعتبار لازم برای این موضوع نیست و در واقع هر سه از وضعیت فعلی بیمه کارگران ساختمانی ناراضی هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: پس از تصویب کلیات طرح بیمه کارگران ساختمانی جزئیات طرح برای رسیدگی بیشتر به کمیته اشتغال کمیسیون ارجاع شد و به کمیته 2 هفته فرصت داده شد تا جزئیات طرح را مورد بررسی و کارشناسی قرار دهد و نتیجه را برای تصویب به صحن کمیسیون ارائه کند.

عنابستانی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه طرح بازنشستگی پیش از موعد مورد بحث قرار گرفت که بدون رأی‌گیری در مورد کلیات آن طرح مذکور برای بررسی به کارگروه تخصصی ارجاع شد اما فضای کلی کمیسیون با این طرح مخالف بود.

وی افزود:‌ طرح بازنشستگی پیش از موعد در واقع بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه و بازنشستگی مردان با 25 سال سابقه را دنبال می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت:‌ در مورد انتخاب نمایندگان کمیسیون اجتماعی برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 اعضای کمیسیون با یک رأی استمزاجی به هیأت رئیسه وکلات دادند تا این نمایندگان را انتخاب کند.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن