اقتصادی

تعداد افراد بیکارشده در انگلیس به بالاترین میزان در 11 سال گذشته رسید

سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۷:۱۵ تعداد افراد بیکارشده در انگلیس به بالاترین میزان در 11 سال گذشته رسید

تعداد افرادی که در انگلیس به خاطر بحران پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا بیکار شده‌اند، به بالاترین میزان از سال 2009 تاکنون رسیده است و پیش بینی می‌شود که این کشور شرایط بدتری را پیش رو داشته باشد.

تعداد افراد بیکارشده در انگلیس به بالاترین میزان در 11 سال گذشته رسید

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، تعداد افرادی که به خاطر شیوع ویروس کرونا در انگلیس بیکار شده‌اند افزایش قابل توجهی داشته و به بالاترین میزان از سال 2009 تاکنون رسیده است. نشانه‌ها حاکی از آن است که با توجه به نزدیک شدن طرح‌های دولت انگلیس برای حمایت از بازار کار به زمان انقضای آن شیوع کرونا افراد بیشتری را در این کشور بیکار خواهد کرد.

آمارهای رسمی که امروز منتشر شد نشان می‌دهد بخش قابل توجهی از افرادی که بیکار شده‌اند آنهایی بوده‌اند که خود اشتغال بوده و شاهد بیکاری 220 هزار نفر از آنها در سه ماهه منتهی به ماه ژوئن هستیم.

اطلاعات مربوط به اظهارنامه‌های مالیاتی مربوط به ماه جولای هم نشان می‌دهد که نسبت به ماه مارس تعداد افراد شاغل در شرکت‌ها 730 هزار نفر کاهش یافته و این مسئله زنگ هشداری است نسبت به بالا رفتن احتمالی نرخ بیکاری در این کشور.

برنامه‌های دولت انگلیس برای حمایت از کارمندان و کارگران در پایان ماه اکتبر به اتمام خواهد رسید و با توجه به اینکه این برنامه‌ها یک سوم از نیروی اشتغال بخش خصوصی در انگلیس را زیر پوشش داشتند، انتظار می‌رود پس از انقضای این طرح‌های حمایتی شاهد گسترش بیکاری کارگران به خصوص در بخش خصوصی این کشور باشیم.

جروین داویس، کارشناس ارشد بازار کار در موسسه توسعه نیروی کار چارترد، معتقد است نگرانی اصلی این است که این تازه موج اول بیکاری در انگلیس باشد.

وی تاکید کرد: کاهش قابل توجه استخدام نیرو و از طرف دیگر افزایش اخراج کارمندان تمام وقت اصلی‌ترین دلیل کاهش نرخ اشتغال در انگلیس بوده و در صورتی که کارفرمایان به عنوان آخرین گزینه دوباره به سمت اخراج بیشتر کارمندان بروند، شاهد گسترش این آمار خواهیم بود.

ریشی سوناک، وزیر اقتصاد انگلیس، می‌گوید: طرح‌های دولتی در حمایت از اشتغال جواب داده، اما اخراج کارکنان هم اجتناب‌ناپذیر بوده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن