اقتصادی

تعداد معاملات مسکن در تهران نصف شد/ کاهش سرعت رشد قیمت مسکن

جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ – ۰۸:۱۴ تعداد معاملات مسکن در تهران نصف شد/ کاهش سرعت رشد قیمت مسکن

در آبان ماه، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران 271.9 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 1.8 و 118.2 درصد افزایش نشان می‌دهد.

تعداد معاملات مسکن در تهران نصف شد/ کاهش سرعت رشد قیمت مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس، براساس «گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان ماه سال 1399» که امروز توسط بانک مرکزی منتشر شد، تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران در آبان ماه سال 1399، به 4.5 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل 48.4 درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 9.9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 271.9 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 1.8 و 118.2 درصد افزایش نشان می‌دهد.

ذکر این نکته ضروری است که تورم ماهانه متوسط قیمت نرخ معاملات مسکن در مهرماه نسبت به شهریورماه 1399، معادل 10 درصد بوده که این میزان در آبان ماه نسبت به مهر ماه سال جاری به 1.8 درصد رسیده است؛ این امر نشانگر کاهش سرعت رشد قیمت معاملات مسکن در شهر تهران در آبان ماه نسبت به مهر ماه سال جاری است.

براساس این گزارش، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در هشت ماهه نخست سال 1399 به حدود 68 هزار واحد مسکونی رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 70.7 درصد افزایش نشان می‌دهد. در این مدت متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 216.8 میلیون ریال بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل 70.9 درصد افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن