اقتصادی

تعریف ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در فولاد مبارکه اصفهان

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۸:۱۸ تعریف ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در فولاد مبارکه اصفهان

مدیر عامل ایمیدرو در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از تعریف ۲۰ هزار میلیارد تومان در مجموعه فولاد مبارکه خبرداد و گفت: طرح توسعه فولاد امیرکبیر کاشان از محل افزایش سرمایه فولاد مبارکه تامین اعتبار می‌شود.

تعریف ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در فولاد مبارکه اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس، خداداد غریب پور مدیر عامل ایمیدرو در نشست با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان اظهار داشت: معتقدیم با انجام سرمایه گذاری، به هدف تولید و اشتغال دست می‌یابیم و رونق و جهش تولید محقق می‌شود، در شرکت فولاد مبارکه طی پارسال و امسال، ۲۰ هزار میلیارد تومان طرح تعریف کرده‌ایم.

وی افزود: شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی، حجم بزرگی از سرمایه‌گذاری ها در کشور را انجام می‌دهند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه به زودی ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه برای اجرای طرح‌ها می‌دهد، گفت: طرح توسعه فولاد امیرکبیر کاشان، از محل افزایش سرمایه این شرکت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه طرح‌های دیگری از جمله در فولاد هرمزگان، سنگان، سفیددشت از محل افزایش سرمایه و سود حاصل از سرمایه‌گذاری در حال اجرا دارد.

غریب پور اظهار داشت: ایمیدرو گام نخست را درباره جلوگیری از خام فروشی سنگ‌های قیمتی با افتتاح بازارچه در اصفهان برداشت.

وی ادامه داد: توجه به ظرفیت این حوزه تاکنون مغفول بوده است. این در حالی است که با سرمایه گذاری های کوچک در این صنعت می توان، حجم عظیمی از اشتغال را (۵۰۰ هزار نفر) در این حوزه ایجاد کرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطر نشان کرد: در بخش سنگ های قیمتی، روی آموزش، اکتشاف، فراوری و بازار کار می‌کنیم.

وی ادامه داد: منابع لازم را برای تکمیل زیرساخت ها تامین می کنیم و همچنین برای پشتیبانی از فعال سازی معادن کوچک، از طریق صندوق بیمه معدنی اقدام خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سلمان خادم‌المله مدیرعامل تأمین سرمایه امین پیش از این در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ‌بزگترین تأمین مالی تاریخ کشور به اندازه 10 هزار میلیارد تومان برای شرکت بزرگ فولاد مبارکه به زودی انجام می‌شود.

وی گفت: نکته قابل توجه این است که برای اولین بار در تاریخ کشور اوراق اجاره سهام بدون ضامن منتشر می‌شود که به واسط رتبه اعتباری فولاد مبارکه انجام می‌شود.

به گفته این مدیر بازار سرمایه روش سنتی تأمین مالی در کشور ما بانک پایه بود و این روش با سرعت زیاد از بانک پایه به بورس پایه یا بازار پایه تغییر می‌کند.

خادم‌المله گفت: این اوراق برای اولین‌بار با پشتوانه رتبه اعتباری فولاد مبارکه و بدون ضامن انجام می‌شود زیرا ارزش روز بازار فولاد مبارکه 500 هزار میلیارد تومان است که انتشار اوراق 10 هزار میلیارد تومانی در مقابل این رقم بسیار ناچیز است.

وی سود این اوراق را 18 درصد، مدت زمان اوراق را پنج ساله عنوان کرد که هر سه ماه سود آن پرداخت می‌شود و این اوراق در بورس اوراق بهادار قابل معامله است. عامل این اوراق کارگزاری امین آوی است و شرکت تأمین سرمایه امین به عنوان بازارگردان از رتبه اعتباری فولاد مبارکه برای انتشار این اوراق A+ است.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن