سیاسی

تفاوت قائل شدن بین دولت‌های آمریکا مبتنی بر هیچ اصل عقلانی و تاریخی نیست

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ – ۲۰:۲۲ تفاوت قائل شدن بین دولت‌های آمریکا مبتنی بر هیچ اصل عقلانی و تاریخی نیست

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تاکید کرد: امروز باید به فکر غلبه بر تحریم بود و نه در انتظار گشایش رفع تحریم از دولت بعد آمریکا و کلا تفاوت قائل شدن بین دولت‌های آمریکا در خصومت با ملت ایران، مبتنی بر هیچ اصل عقلانی و تاریخی نیست.

تفاوت قائل شدن بین دولت‌های آمریکا مبتنی بر هیچ اصل عقلانی و تاریخی نیست

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای تحلیلی پیرامون ترور شهید محسن فخری‌زاده منتشر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

با ترور شهید فخری زاده یکی از دانشمندان و پیشگامان هسته ای کشور بار دیگر چهره خشن و زشت استکبار جهانی از زیر نقاب ریا وتزویر بیرون آمد. به همین مناسبت جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن تسلیت به رهبر معظم انقلاب و خانواده محترم این شهید بزرگوار نکاتی را در این خصوص یادآور می‌شود:

به طور قطع و یقین عاملان و آمران این جنایت باید بدانند که به فرموده رهبر شجاع و فرزانه انقلاب دوران «بزن در رویی» تمام شده است و همانطور که در ترور شهید سلیمانی ثابت کردیم این اقدام ددمنشانه بدون پاسخ نمی ماند و دیر نیست که اخبار آن در صدر اخبار رسانه های جهان قرار خواهد گرفت.

وقوع این جنایت در سالگرد ترور دیگر شهدای هسته ای کشور نشان دهنده این نکته است که راه پیموده شده در زمینه دست یابی به انرژی صلح آمیزهسته ای مسیری درست و خلاف میل استکبار جهانی است و لازم است این مسیر با قدرت و صلابت از سوی مسئولین امر بدون هر گونه مصلحت اندیشی و ضعف پیموده شود.

اما آنچه در این برحه با ترور شهید بزرگوار هسته ای و معاون محترم وزیر دولت جمهوری اسلامی ایران گره خورده است، طرح مساله مذاکره با ایالات متحده است که لازم میدانیم جدای از بغض انقلابی مقدسی که در گلوی ملت ایران رسوب کرده این موضوع را کاملا بر اساس مصالح ملی و عقل معامله گر بررسی نماییم تا بهترین و عقلانی ترین تصمیم را به مسئولین محترم و مردم عزیز پیشنهاد نماییم:

1- بدیهیست ترور معاون وزیر کابینه در هر دولتی از اعضای سازمان ملل به عنوان یک «تنش با مقیاس بزرگ» ارزیابی و در تراز آن اقدام متناسب انجام می‌پذیرد. لذا ملت ایران این پرسش را دارد که چرا هنوز عده ای این حادثه دهشت‌بار را «تله تنش» نام می نهند و ظاهرا هرگونه پاسخ را افتادن در این تله!! براستی باید شاهد چه اقدام شگرف دیگری باشیم تا این جمع متوجه «اصل تنش» ایجاد شده توسط دولت های تروریست بخصوص امریکا و اسرائیل گردند.

حامیان این نظریه معتقدند تا موعد رفتن ترامپ باید صبر کرد تا دست بایدن برای اقدامات مناسب باز باشد و گرنه در تله اسرائیل افتاده ایم.

البته ملت می داند که از روز آغاز دولت جدید امریکا نیز نسخه خواهند داد که تا شروع مذاکرات باید صبر کرد، سپس تجویز خواهند کرد که تا پایان مذاکرات باید صبرکرد، و بلاخره این خوش خیالی ها همانند اعتمادهای بی حد و حصر انجام شده در برجام به کری و اوباما ادامه می یابد تا مشابه همان دور باطل 8 سال گذشته، فقط فرصت بسوزانند، کشور را متوقف کنند و مردم ایران را هر روز فقیرتر نمایند. در انتها نیز شاهد این وضعیتی باشیم که می بینید.

با توجه با گذشته و بررسی برخورد امریکا با ایران، بایدن و ترامپ تفاوتی ندارند. چرا عده ای فکر می کنند که فقط ترامپ دشمن ملت است و بایدن دوست ملت!! اگر ترامپ جمهوری خواه دستور ترور سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را صادر و اجرا می کند، بایدن در شب شهادت اسطوره سده های اخیر ایران زمین و در حالیکه ایرانیان غرق در بهت و ماتم و اشک بودند در اظهاراتی سخیف گفته بود؛ (شهید) سلیمانی مستحق مرگ بود و هیچ امریکایی در مرگ وی عزاداری نمی کند!! آیا انتظار گشایش از چنین جرثومه ای با تدبیر همخوانی دارد؟! آیا تظلم خون شهیدمان را پیش این قاتل تر از ترامپ باید ببریم؟!

در دوره ترامپ با همه خوی وحشیگریش، تنها دو ترور از ایرانیان انجام شد. و مگر مردم ایران فراموش می کنند که ترور شهیدانی چون مجید شهریاری، مصطفی احمدی روشن، مسعود علیمحمدی، داریوش رضایی‌نژاد، رضا قشقایی فرد و ترور نافرجام فریدون عباسی، همه و همه در دوره دولت همین پیرمرد خون ریز انجام شد که انصافا روی سیاه ترامپ را در خونریزی سفید کرده!

آیا دولتی که به جان مردم ایران رحم نمی کند و سابقه سیاه در ترور و دفاع از منافقین تروریست را در پرونده خود دارد، با کدام گواه منطقی ممکن است در جهت کمک به ملت ایران، به فکر رفع تحریم باشد؟ آیا همانطور که رهبر حکیم و فرزانه فرمودند ما چاره ای جز خنثی سازی تحریم داریم؟ ایا مگر مردم می توانند فراموش کنند که همانند ترامپ جمهوری خواه در دوران اوبامای دموکرات نیز تحریم های نفت و سوییفت و دارو تنظیم شد و به امید میوه های خیالی برجامش، شیره جان کشور را کشیده و "تقریبا هیچ" نصیب طرف ایرانی شد؟!

نخبگان منصف سیاسی و اقتصادی امروز به این نتیجه رسیده اند که "راهبرد امتیاز دادن پیاپی" به امریکا به نتیجه مطلوب نمی رسد. اگر همان روزی که اولین تحریم پس از برجام در دولت اوباما توسط جو بایدن اعمال شد یک کنش متقابل ولو اندک صورت پذیرفته بود، شاید امیدی به برجام بود و شاهد به قهقرا رفتن آن نمی بودیم.

2- مطمئنا در راهبرد کلان تر، امروز باید به فکر غلبه بر تحریم بود و نه در انتظار گشایش رفع تحریم از دولت بعد امریکا. کلا تفاوت قائل شدن بین دولت های امریکا در خصومت با ملت ایران، مبتنی بر هیچ اصل عقلانی و تاریخی نیست. همگان دیده اند که 40 سال است که مردم ما زیر تحریم های ظالمانه دشمنان انقلاب هستند. نخبگان سیاسی و آحاد مردم ایران به سادگی با یک نگاه از بالا به قضیه، می توانند قضاوت کنند که ایا امکان دارد در سال 1400 تحریم ها توسط امریکا رفع شود؟! چرا باید پس از 4 دهه همچنان براحتی با چند کرشمه و چشم و ابرو انداختن باز هم فریب بخوریم و در پی سراب رفع تحریم بدویم و بدویم بدویم و به "تقریبا هیچ" یا " معیشت سخت تر مردم" برسیم؟!!

امروز مناسبات اقتصادی دنیا به سرعت، به شدت و به شکل شگرف تغییر کرده است. تنها کسانی که در دهه 90 میلادی گیر کرده اند و به طرز حیرت انگیزی از فهم دنیای امروز عاجز مانده اند، دنیا را تنها در پنج کشور خلاصه کرده و راه حل همه مشکلات را در گرو رضایت این پنج کشور که خود درگیر مشکلات متعدد اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و سلامت هستند، می دانند. که یقینا از ما راضی نمی شوند مگر تبعیت محض از انها که بعد از ان یقینا حمایت الهی را از دست می دهیم. وَلَن تَرضىٰ عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم ۗ قُل إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الهُدىٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعتَ أَهواءَهُم بَعدَ الَّذی جاءَکَ مِنَ العِلمِ ۙ ما لَکَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِیٍّ وَلا نَصیرٍ.

پیمانهای پولی دوجانبه، پیمانهای پولی چند جانبه، استفاده از رمز ارزها، حضور در اتحادیه های تجاری منطقه ای (مانند اوراسیا)، جایگزینی فروش نفت با طلا، توسعه زنجیره فراورده نفت بجای خام فروشی، توسعه تعامل با کشورهای همسایه، گشایش شرکای تجاری جدید در فراسوی اقیانوس اطلس، ایجاد ائتلاف های اقتصادی با غول های نوظهور همانند قرارداد25 ساله با چین، اصلاح نظام پولی و مالی کشور، اصلاح ساختار بودجه، مبارزه جدی با فساد، بهره مندی از دولت مردان غیر خسته، و ده ها اقدام دیگر که همگی روی زمین مانده اند راه غلبه بر تحریم هستند.

چگونه می شود در عرصه های بمراتب سخت تر دفاعی و موشکی که از ابتدای انقلاب در تحریم های سنگین بودیم، پیروز و موفق شویم، ولی در عرصه های ساده تر نظیر خودروسازی، کشاورزی، پتروشیمی و دیگر صنایع کشور دچار ضعف و شکست باشیم و بع عرضگی خود را به گردن تحریم بیندازیم؟!!

ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده یک بار دیگر نسیم خنکی بود به صورت خواب الوده کسانی که می خواهند از خواب امید به گشایش از طریق مذاکره با امریکا، بیدار شوند. شهادت این دانشمند فداکار نشان داد مذاکره با کسانی که همواره انگشت سبابه آنها بر روی ماشه عقب و جلو می شود اندیشه ای باطل و خسارت بار است و ملت شریف ایران به هیچ عنوان تکرار لبخند های گذشته را بر نمی تابد. لذا از نگاه مردم و نخبگان هرگونه اظهار نظری که میل مذاکره از ان استنباط شود، ممنوع است.

3- صد البته که نحوه مجازات عاملان ترور اخیر، یک امر تخصصیست و لازم است که به خبرگان دلسوز و متعهد سپرده شود که الحق و الانصاف در سالهای اخیر با همه فراز و نشیب ها، جزیره امنی در آتش دان غرب آسیا برای مردم ایران فراهم کرده اند. لکن با اطمینان کامل می توان تحلیل کرد که اصل مجازات از منظر اقتصادی و امنیتی حتما به نفع کشور است.

4- دشمن غدار بایستی بداند که دوران محدود بودن دانشمندان هسته ای جمهوری اسلامی به نفرات انگشت شمار به پایان رسیده است. امروز به حول و قوه الهی، شاگردان دانشمندانی چون فخری زاده، شهریاری و … در عرصه های مختلف اعم از دانش هسته ای و غیر هسته ای درخشیده اند. بطور که این علوم نه تنها به یک دانش بومی تبدیل شده، بلکه مراحل صنعتی و تجاری شدن را نیز طی کرده است. بنابراین شهادت فخری زاده ها خللی در سیر صعودی رشدعلمی کشور ایجاد نمی کند.

در پایان لازم است دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی که تا امروز در عرصه های گوناگون خنثی سازی توطئه ها خوش درخشیده اند به این نکته توجه داشته باشند که امروزه حفظ و صیانت از جان دانشمندان هسته ای از اولویت و اهمیت ویژه ای برخوردار است و لازم است بیش از گذشته نسبت به صیانت از این سرمایه های ارزشمند بیدار و هوشیار باشند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن