اقتصادی

تمرکز بازرسی‌های بازار بر کالاهای اولویت‌دار

يکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۲۰:۱۴ تمرکز بازرسی‌های بازار بر کالاهای اولویت‌دار

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: به منظور حفظ آرامش بازار و جلوگیری از سواستفاده‌‌های برخی سودجویان در هفته منتهی به 5 شهریورماه تمرکز بازرسی‌های بر اقلامی از جمله ماسک و مرغ زنده است.

تمرکز بازرسی‌های بازار بر کالاهای اولویت‌دار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بنابر اعلام این سازمان در هفته جاری انواع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، مرغ زنده و گوشت مرغ، تایر سبک و سنگین، محصولات فولادی شامل تیرآهن، میلگرد و ورق و سیمان خاکستری و سفید و همچنین گچ در اولویت نظارت و بازرسی قرار گرفته است.

مطابق دستورالعمل ابلاغ شده این سازمان، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اصناف مؤظف شدند ضمن برنامه‌ریزی مناسب و انجام بازرسی‌های موردی و مستمر برنامه‌ریزی شده و جامع، اقدامات نظارتی و بازرسی خود را بر کالاهای فوق به ویژه انبارها و مراکز نگهداری کالا متمرکز کنند.

بهره‌گیری از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و نهادها در قالب انجام گشت‌های مشترک بازرسی با همکاری تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و … به منظور کنترل و رصد بازار با اولویت این اقلام و همچنین برخورد مؤثر با تخلفات احرازی نظیر گران‌فروشی، امتناع از عرضه، احتکار، اختفا، عدم اعلام موجودی و رعایت قیمت مصوب و … از دیگر اقدامات نظارتی در این زمینه است که در بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی مورد تأکید قرار گرفته است.

براین اساس، مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی مراتب را از طریق تلفن 124 به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در سرتاسر کشور اعلام و مطمئن باشند با متخلفان برخورد قاطع و قانونی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن