سیاسی

تمرکز کمیسیون‌های تخصصی بر اولویتهای نظارتی و تقنینی و رویکرد برنامه‌محور

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۰:۳۴ تمرکز کمیسیون‌های تخصصی بر اولویتهای نظارتی و تقنینی و رویکرد برنامه‌محور

در ششمین جلسه شورای هماهنگی هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیونها تمرکز کمیسیون‌های تخصصی بر اولویتهای نظارتی و تقنینی و رویکرد برنامه‌محور مورد بررسی و تاکید گرفت.

تمرکز کمیسیون‌های تخصصی بر اولویتهای نظارتی و تقنینی و رویکرد برنامه‌محور

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در ششمین جلسه شورای هماهنگی هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس که به ریاست محمدباقرقالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و به صورت هفتگی (دوشنبه‌ها، ۶ تا ۸ صبح) برگزار می‌شود ودر جلسه صبح امروز دوشنبه ۲۷ مردادماه ، اولویتهای پیشنهادی دو کمیسیون صنایع و معادن و شوراها و امروز داخلی و پیشنهادات مرکز پژوهشها در این دو حوزه مورد بحث و گفتگوی اعضای جلسه قرار گرفت.

در اولویتهای کمیسیون صنایع، موضوع زنجیره تولید و تامین غذا و دارو، تسهیل فضای کسب و کار، استقرار نظامات جامع (مانند نظام صدور مجوزات، نظام تشویق و …)، تکمیل زیرساخت شبکه ملی اطلاعات و تدوین اولویت‌های صنعتی کشور به عنوان موضوعات محوری طرح و مورد تاکید قرار گرفت.

در بررسی اولویتهای کمیسیون شوراها، اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تدوین قانون مدیریت جامع شهر و روستا، اصلاح قانون نظام وظیفه و نظارت و هدایت طرحهای آمایش استانی به سمت اولویتهای اقتصادی و عمرانی شهرها و روستاها و توجه به دو سطح محلی و ملی در فرایند قانون‌گذاری، مورد توجه و تاکید حاضران واقع شد.

لازم به ذکر است در این جلسات که با هدف رسیدن به برنامه راهبردی مجلس یازدهم، با حضور اعضای هیأت رئیسه مجلس، رؤسای کمیسیونها، معاونان مجلس، رئیس مرکز پژوهشها و رئیس دیوان محاسبات برگزار می‌شود، از طریق احصاء و برشمردن اولویتهای هر کمیسیون با نظر کمیسیون مربوطه، پیشنهادات مرکز پژوهشها، نظرات دستگاههای اجرایی و مرتبط با موضوعات و نظر حاضران مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

گفتنی است، در جلسه پیشین، اولویتهای کمیسیون آیین نامه داخلی و کمیسیون فرهنگی قرار گرفته بود.

انتهای پیام/

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن