سیاسی

تهیه واکسن کرونای ایرانی خارج از تصور افکارعمومی در دنیا بود

پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ – ۰۵:۰۲ تهیه واکسن کرونای ایرانی خارج از تصور افکارعمومی در دنیا بود

جامعه اسلامی مدیران با اشاره به اینکه تهیه واکسن کرونای ایرانی خارج از تصور افکارعمومی در دنیا بود تاکید کرد: اعلام عمومی ممنوعیت ورود واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی به کشور، ضربه مهلکی بر موج تبلیغاتی دشمن وارد آورد.

تهیه واکسن کرونای ایرانی خارج از تصور افکارعمومی در دنیا بود

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، جامعه اسلامی مدیران در تقدیر از متخصصان تولید کننده واکسن ایرانی بیانیه‌ای صادر کرد که متن این به شرح ذیل است:

شاخص توسعه انسانی پس از انقلاب اسلامی از جمله شاخص هایی بوده که شتاب رشد بسیار مطلوبی داشته است. در این دوره، افزایش جمعیت در کنار ضرورت رفع نیازهای جامعه با وجود فشارهای خارجی باعث شد، در جهت رفع مشکلات کشور به دست نیروهای داخلی تکیه شود. این اقدام عرصه ای را بوجود آورد که استعدادهای درونی ایران اسلامی شکوفا گردد. کشوری که تا حد زیادی محتاج مهندسان، پزشکان و کارشناسان خارجی در حوزه های مختلف بود، تصمیم گرفت استقلال از دست رفته خود را بازیابد. این تصمیم استراتژیک که با شجاعت مثال زدنی رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) رخ داد با وجود فشاری که به نیروی انسانی کشور وارد آورد ثمرات مبارکی را نصیب ملت شریف ایران نمود، که موجب تحیر و تعجب اندیشمندان جهان شده است.

در ادبیات رایج دنیا، اغلب کشورها معترفند که بدون کمک گرفتن از ابرقدرت های جهان، امکان غلبه بر مشکلات فراهم نیست و تنها راه زیست در جامعه بشری تعامل با کدخدایانی است که تاوان با آنها بودن اجابت کردن خواسته های زورگویانه آنهاست. لذا در این فضا کسی متصور نیست که کشوری با وجود دشمنی چندین ابرقدرت جهانی، با تکیه بر دانش بومی خود بتواند پرسرعت ترین پیشرفت علمی در بین کشورها را رقم بزند.

تهیه واکسن کرونا به دست محققان ایرانی یکی از نمونه دستاوردهایی است که خارج از تصور افکارعمومی در دنیا اتفاق افتاده است. در حالی که میلیاردها نفر در سرتاسر دنیا صرفا منتظر تولید واکسن این بیماری مهلک، به دست شرکت های آمریکایی بودند، جوانان ایرانی با روش مختص به خود در پیشگاه جهانیان شگفتی آفریدند. در ادامه این افتخارآفرینی، اعلام عمومی ممنوعیت ورود واکسن های آمریکایی و انگلیسی به کشور، ضربه مهلکی بر موج تبلیغاتی دشمن وارد آورد. در حالی که کارایی واکسن غربی همچنان مورد سوال پزشکان قرار دارد، تحریم مستدل آن از سوی ایران، مردم دنیا را به سلامتی خودشان حساس کرده است. برخورد منفعلانه رسانه های غربی با این هشدار مقام معظم انقلاب موید ترس است. ترسی که نشانه بی اعتمادی آنها، به واکسن تولید شده است.

این شگفتی به نام ملت ایران در تاریخ ثبت خواهد شد و به الگوی برجسته ای از اراده ملی تبدیل می شود. البته علاوه بر حوزه سلامت در نظام مقدس جمهوری اسلامی تحقق شعار «ما می توانیم» در عرصه های مختلف با قوت در حال طی مسیر بوده و این تجربه حاصل شده است که هر جا با استفاده از ظرفیت های موجود به جوانان بها داده شده در پس آن موفقیت های شگرفی پدید آمده است.

در همین راستا اعضای جامعه اسلامی ایران از تمامی متخصصانی که در حوزه تولید واکسن ایرانی کووید19 زحمت کشیده اند، تقدیر و تشکر می کند وآمادگی خود را برای دریافت واکسن پرافتخار ایرانی اعلام می دارد. امید است با پایان موفقیت آمیز مراحل تست انسانی این پادزهر، دولت محترم شرایط مناسب برای در دسترس قرار گرفتن واکسن را برای تمامی آحاد مردم فراهم کند. جا دارد از نقش موثر شهید محسن فخری زاده، که به حق در راه تولید این پادزهر زحمات فراوانی متقبل شد تشکر و قدردانی کرده و برای ایشان علو درجات را مسئلت نمائیم.

محمد ناظمی اردکانی

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن