سیاسی

توافق امارات و رژیم صهیونیستی مرز بندی شفاف‌تری از جبهه حق و باطل به تصویر کشید

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۳:۵۳ توافق امارات و رژیم صهیونیستی مرز بندی شفاف‌تری از جبهه حق و باطل به تصویر کشید

معاون بین الملل موسسه صلح زیبای ایران و رئیس‌ مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان طی مکاتبه‌ای درباره توافق امارات با رژیم صهیونیستی و مشترکات ایران و افغانستان درباره مسئله فلسطین گفت وگو کردند.

توافق امارات و رژیم صهیونیستی مرز بندی شفاف‌تری از جبهه حق و باطل به تصویر کشید

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، سامان نیازی معاون بین الملل موسسه دانشجویی بین المللی و حقوق بشری صلح زیبا و حجت الاسلام سید عیسی حسینی‌مزاری رئیس‌ مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان طی مکاتبه‌ای بر مشترکات ایران و افغانستان بر روی مسئله فلسطین تاکید و پیرامون توافق امارات با رژیم صهیونیستی گفت وگو کردند.

* توافق امارات و رژیم صهیونیستی مرز بندی شفاف تری از جبهه حق و باطل به تصویر کشید

متن نامه نیازی به حجت الاسلام مزاری به شرح زیر است:

جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین سید عیسی حسینی مزاری

رئیس‌ محترم مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان و خبرگزاری صدای افغان(آوا)

سلام علیکم

ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و آزادگان جهان که خون مبارک خود را بهای مبارزه با ظلم و کج راهی حکومت فاسد قرار داد ، به شما و همه آزادگان جهان که رسم ظلم ستیزی و حق طلبی را وامدار حسین بن علی (ع) می دانند تسلیت عرض می کنم.

درود می‌فرستم به روح پر فتوح رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) که در مسئله قدس شریف، دلهای امت اسلام در سراسر عالم را به یکدیگر گره زد.

همچنین درود می فرستم به روح شهدای فاطمیون که اگر جانفشانی هایشان در دفاع از حرم نبود، دستاورد های مطلوبی در مبارزه با تروریسم مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی حاصل نمی شد.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان ، قرابت های فرهنگی و دینی مشترکی با یکدیگر دارند و این یک فرصت مناسب و بی نظیر برای اتحاد و همبستگی در موضوعات مهم و کلان جهان اسلام است.

مستحضرید که خیانت اخیر امارات با توافقی که با رژیم صهیونیستی داشت، مرز بندی شفاف تری را از جبهه حق و باطل به تصویر کشید.

مسئله فلسطین و قدس شریف، برای همه ما یک آرمان مشترک است.

ظرفیت های فرهنگی و رسانه ای موسسه شما ، می تواند در راستای اهداف استراتژیک و رسالت حرفه ای واز طرفی حسب دامنه و وسعت مخاطب که نوعا از نخبگان و افراد مرجع جامعه افغانستان است منشأ اثر قابل توجه در موضوعات کلان جهان اسلام باشد.

لذا حضرتعالی و همکارانتان را به هم اندیشی به منظور ارائه راهکار و اجماع درخصوص خیانتی که در حق مسلمین انجام شد ، دعوت می نمایم.

همه ما می بایست از ظرفیت های مدنی و اجتماعی، جهت جلوگیری از تکرار چنین خیانت ها و معامله های حرام جلوگیری کنیم.

* مردم افغانستان در مبارزه با توطئه های غرب و اسراییل در کنار مردم ایران و محور مقامت خواهد بود

متن نامه حجت الاسلام مزاری به نیازی هم به شرح زیر است:

برادر بزرگوار جناب آقای سامان نیازی

معاون محترم بین الملل موسسه بین المللی و حقوق بشری صلح زیبا جمهوری اسلامی ایران

با سلام به شما و صلوات بر محمد و آل محمد و دعا برای ظهور حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف و سلامتی ایشان و سلامتی نایب آن آقا حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی و شما برادر گرامی و همکاران محترم تان!

تشکر از نامه ارسالی، اما بدینوسیله به استحضار می رسانم که؛ قطعا شرایط موجود ایجاب می کند جهان اسلام بیدارتر از گذشته ظهور و بروز داشته، دوست را از دشمن تشخیص داده، برای منکوب نمودن و حداقل مهار دشمنان بکوشند.

جای شکی نیست که تاکنون منشأ این بیداری، انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی رحمت الله علیه بوده و تداوم بخش آن نیز استقامت و پایداری ملت بزرگ ایران به رهبری بزرگمرد تاریخ بشری حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی است و از خیرات و برکات این حرکت الهی، منطقه و جهان بهره برده که یکی از بهره برندگان مردم افغانستان است که همزاد با پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر مبارزه با استکبار حضور جدی داشته و تاکنون نیز پا به پای مردم ایران در صحنه اند، به ویژه در مخالفت و مجاهدت علیه اسراییل جنایت کار و یکی از نشانه های این مبارزه، بزرگداشت باشکوه روز جهانی قدس طی سال های متمادی در شهرهای مختلف افغانستان است.

و اینک نیز خطر تحرکات اسراییل در منطقه را بیش از گذشته درک کرده و تلاش این رژیم برای به تمکین واداشتن کشورهای ذره بینی عرب را برای به رسمیت شناختن این رژیم غاصب آن هم در شرایطی که در اثر مبارزه بی امان محور مقاومت نفس های آخر را می کشید، در راستای خوی و بوی توسعه طلبی و ایجاد مزاحمت بیشتر علیه کشورهای اسلامی از جمله افغانستان می داند.

بنابراین مردم افغانستان قطعا در مبارزه با دسایس و توطئه های غرب و سگ دست آموز آن اسراییل در کنار مردم مبارز و انقلابی ایران و کل محور مقامت خواهد بود و مرکز فعالیتهای فرهنگی اجتماعی تبیان نیز که برخواسته از متن مردم انقلابی افغانستان است و از بدوتاسیس خود تاحالا که نزدیک به ۳۰ سال می شود با خط انقلابی و پیروی از اندیشه حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و اطاعت از دستورات ولی فقیه زمان خود حضرت امام خامنه ای عمل جدی داشته، در امر مجاهدت علیه رژیم اسراییل قاطعانه در صحنه بوده و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

به امید پیروزی اسلام برکفر جهانی

به رهبری حضرت امام خامنه ای

حفظه الله تعالی

انتهای پیام/

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن