اجتماعی

توزیع بسته‌های نوشت‌افزار بین یک میلیون دانش‌آموز مناطق محروم

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۵:۰۵ توزیع بسته‌های نوشت‌افزار بین یک میلیون دانش‌آموز مناطق محروم

مدیرعامل بنیاد احسان از تأثیرات مثبت سومین پویش «مشق احسان» بر فضای کارآفرینی خبر داد و گفت:بسته‌های نوشت‌افزار بین یک میلیون دانش‌آموز مناطق محروم توزیع می‌شود.

توزیع بسته‌های نوشت‌افزار بین یک میلیون دانش‌آموز مناطق محروم

محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد احسان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به حمایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در سومین پویش ملی «مشق احسان»،‌ اظهار کرد: این ستاد در سه سال گذشته با طراحی و آسیب‌شناسی از وضعیت عدالت آموزشی در کشور اقدام به راه‌اندازی پویش ملی «مشق احسان» کرد و با به‌کارگیری گروه‌های مردمی و جهادی، فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه انجام داد.

وی درباره فرآیند اجرای پویش ملی «مشق احسان» در سال جاری، افزود: امسال نیز تصمیم گرفته شد تا همانند سال‌های گذشته بسته‌های نوشت‌افزار ایرانی به دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار اهدا شود؛ همچنین با توجه با شرایط کرونایی پیش آمده که منجر به ایجاد خلا آموزشی برای دانش آموزان شده، امسال این بسته‌ها با بسته‌های آموزشی تکمیل شده است.

ترکمانه خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر در بسته‌های مشق احسان سال جاری علاوه بر اقلام نوشت‌افزار، محتوا و خدمات آموزشی متنوعی هم برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه امسال یک میلیون دانش‌آموز بسته‌های «مشق احسان» را دریافت می‌کنند، اظهار داشت: قرار است این بسته ها با مشارکت حداقل 5 هزار گروه مردمی و جهادی و همچنین با استفاده از ظرفیت خیریه‌ها و تشکل‌های فرهنگی در سراسر کشور توزیع شود.

مدیرعامل مشق احسان به تأثیر سومین دوره پویش ملی «مشق احسان» بر رونق کارآفرینی نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امسال «مشق احسان» پرچمدار کارآفرینی اجتماعی نیز خواهد بود، چرا که علاوه بر هدف اصلی خود در این زمینه اقدامات جدی در حال انجام است.

ترکمانه با بیان اینکه در مجموع بیش از 2 هزار نفر به واسطه کمپین مشق احسان صاحب شغل هستند، افزود: برای تأمین اقلام مورد نیاز از 200 تولیدکننده ایرانی، محصولات نوشت افزار خریداری شده و 30 کارگاه جدید نیز افتتاح شده که منجر به اشتغالزایی مستقیم بیش از 300 نفر شده و برای 300 نفر دیگر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است؛ از سوی دیگر از تعطیلی بیش از پنجاه کارگاه و بیکار شدن ۱۲۰۰ نفر جلوگیری شده است.

وی تصریح کرد: امسال سومین سالی است که پویش ملی مشق احسان با هدف تأمین و توزیع بسته‌های نوشت افزار برای دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار آغاز به کار کرده است؛ سال گذشته ۴.۵ میلیارد کمک‌های مردمی با مشارکت ۴۵۰ هزار نفر برای تهیه ۲۵۰ هزار بسته انجام گرفت.

انتهای پیام/

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن