اجتماعی

توزیع ۲میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا توسط هلال احمر/ کاهش ۵۳درصدی مأموریت‌های امداد و نجات

يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۱:۴۲ توزیع ۲میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا توسط هلال احمر/ کاهش ۵۳درصدی مأموریت‌های امداد و نجات

سخنگوی جمعیت هلال احمر از کاهش ۵۳درصدی ماموریت های امداد و نجات خبر داد و گفت: ۲ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا توسط هلال احمر در نیمه دوم شهریور توزیع خواهد شد.

توزیع ۲میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا توسط هلال احمر/ کاهش ۵۳درصدی مأموریت‌های امداد و نجات

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، محمد نصیری، سخنگوی هلال احمر امروز در نشست خبری با اشاره به آخرین وضعیت ارائه خدمات به حادثه دیدگان انفجار در بیروت، اظهار داشت: تا کنون ۲۵۰۰ نفر به بیمارستان صحرایی هلال احمر در بیروت مراجعه کرده‌اند.

وی ادامه داد:۱۸ نفر متخصص و فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب،ارتوپد،اعصاب ،عنومی و پرستاری حضور دارند و تیم هلال احمر ۳۸نفر است.

سخنگوی هلال احمر از ارسال ۱۵۹ محموله بین المللی در حوزه کرونا از ۲۰مبدا به کشور خبر داد و افزود: ۱۴۰۰خانه هلال در کشور وجود دارد که در هفته دولت هزار خانه هلال افتتاح خواهد شد.

نصیری با اشاره به اجرای کمپین نذر سلامت در ایام محرم و مشارکت جوانان هلال احمر در مراسم عزاداری ماه محرم،خاطرنشان کرد: این کمپین از امروز و با مشارکت برنامه عصر جدید برای مشارکت مردمی در جهت تامین ماسک اجرا یی می شود و هدف از اجرای آن دو موضوع، تأمین ماسک برای مناطق محروم برای افزایش ایمنی و همچنین افزایش ایمنی در مراسم عزاداری ماه محرم است.

سخنگوی هلال احمر با اشاره به اینکه با کاهش ۵۳درصدی در مأموریت امداد و نجات نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده ایم، بیان داشت: کم بودن مسافرت‌ها و رعایت مردم از دلائل این کاهش ماموریت‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: مازندران با ۲۷۷عملیات امدادی ،اصفهان با ۱۷۵و گلستان با ۱۶۱ عملیات ،بیشترین عملیات امدادی را داشته اند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر از تدارک ۲میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا توسط سازمان تدارک پزشکی هلال احمر خبر داد و گفت: این واکسن از نیمه دوم شهریور در کشور توزیع می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد خط انتقال کمک های بشر دوستانه به هلال احمر ایران،تصریح کرد:بر اساس پیگیری بیش از یکساله هلال احمر نزدیک به ۵۰۰هزار دلار کمک فدراسیون جهانی صلیب سرخ بعد از گذشت ۳سال عملی شد که از این میزان ۱۵۰هزار دلار مربوط به ۳سال قبل و مناطق کرمانشاه است،۱۰۰هزار دلار برای سیل سیستان و بلوچستان و ۳۰۰هزار دلار مربوط به کروناست.

نصیری متذکر شد:به ازای هر خانواده در کرمانشاه که منازلشان در زلزله دچار آسیب شده و نیمه کاره است معادل ریالی ۱۰۰دلار و به خانواده هایی که منازلشان در سیل سیستان و بلوچستان آسیب دیده اند نیز همین میزان اختصاص پیدا کرده است.

وی از آمادگی هلال احمر برای تهیه و توزیع واکسن کرونا در صورتی که تولید شده و به تایید وزارت بهداشت برسد خبر داد و گفت:تقریبا در تمام پادگان‌ها ی آموزشی سربازان دوره آموزش های لازم برگزار می شود.

نصیری با بیان اینکه هنوز نزدیک به ۹۰۰هزار دلار در خصوص کمک بین المللی به موضوع کرونا به هلال احمر عملیاتی نشده است،ابراز داشت:هر روز دو هزار نفر در دوره آموزشی آنلاین هلال احمر شرکت دارند و گواهینامه مربوط را دریافت می کنند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به جزئیات کمک های امدادی در یکماه گذشته ،اظهار داشت:به ۷۴۶۷نفر امداد رسانی شده در قالب ۲۱۶۲ ماموریت امدادی در یک ماه اخیر اجرا شده است.همچنین ۳۱۶ مصدوم نجات پیدا کردند و ۷۱عملیات در محیط های آبی انجام شد.

نصیری متذکر شد: سال گذشته ۱۷۰میلیارد تومان برای ۱۷هزار نفر مبلغ ۱۰میلبون تومان کمک بلاعوض به مناطق زلزله زده اختصاص دادیم .

وی از ایجاد کار ویژه ای برای سامان دهی منطقه هرندی در جنوب تهران خبر داد و افزود: با مشارکت خانه هلال و مردم این منطقه برنامه توسعه منطقه در دست اجراست تا در یک دوره ۱۰ساله شکل این منطقه عوض شود.

نصیری اضافه کرد: این منطقه ۲۳هزار نفر جمعیت دارد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه خدمات این جمعیت فارغ از رنگ و نژاد است، ابراز داشت: خدمات لازم به اتباع افغانستانی ارائه شده و در خصوص کرونا نیز در مناطقی که این اتباع بوده اند اقلام حفاظتی مانند دیگر افراد توزیع شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن