اقتصادی

توسعه اجرای طرح پایلوت یوآن دیجیتال در چین

پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ – ۰۴:۲۲ توسعه اجرای طرح پایلوت یوآن دیجیتال در چین

دولت چین در حال گسترش اجرای طرح پایلوت یوآن دیجیتال در شهرهای پکن، شانگهای و شنزن است.

توسعه اجرای طرح پایلوت یوآن دیجیتال در چین

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس از راشاتودی، دولت چین‌ که پیش‌تر اجرای طرح آزمایشی استفاده از یوآن دیجیتال را از پنج شهر خود آغاز کرده بود حالا تصمیم گرفته اجرای آن را به شهرهای بزرگ و پرجمعیتی نظیر پکن، شانگهای و شنزن گسترش دهد.

رسانه‌های چینی گزارش دادند که تصمیم دولت این کشور در این باره توسط مقامات محلی این کشور عنوان شده است.

شهردار پکن در این باره گفته پایتخت چین به دنبال ایجاد مناطق نوآوری برای خدمات حرفه‌ای و فناوری‌های مالی طی سال جاری است و قصد دارد طرح پایلوت یوآن دیجیتال را در این شهر گسترش دهد. شهردار شانگهای هم اظهارات مشابهی را بیان کرده است.

تاکنون استان‌های نظیر گواندونگ شاهد اجرای طرح آزمایش یوآن دیجیتال بوده‌اند.

البته مقامات بانک مرکزی چین در زمینه توسعه استفاده از ارز دیجیتال این کشور موسوم به طرح «پرداخت الکترونیک ارز دیجیتال» اظهارنظری نداشته‌اند.

یک کارشناس چینی می‌گوید: سرعت توسعه و آزمایش این طرح نسبتاً سریع انجام شده و به احتمال زیاد چین نخستین کشوری در جهان خواهد بود که ارز دیجیتال ملی خواهد داشت.

چینی‌ها در تلاش هستند تا همزمان با برگزاری المپیک زمستانی سال 2022 شرایط را برای استفاده سراسری از یوآن دیجیتال در این کشور فراهم کنند.

انتظار می‌رود که شهرها و مناطق بیشتری از چین به این طرح آزمایش یوآن دیجیتال بپیوندند و شاهد ورود شهرهای نظیر دالیان، کینگدائو و هاینان به این طرح باشیم.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن