اجتماعی

توسعه شبکه برق‌رسانی به خطوط مترو در ایام دهه فجر

پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ – ۰۹:۱۷ توسعه شبکه برق‌رسانی به خطوط مترو در ایام دهه فجر

مجری خط 3 مترو تهران از توسعه شبکه برق‌رسانی به خطوط مترو در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: با این اقدام ضریب اطمینان حرکتی قطارها در این خط افزایش یافته و خطوط 4 و 7 شرایط بهتری برای سرویس‌دهی قطارها پیدا خواهند کرد.

توسعه شبکه برق‌رسانی به خطوط مترو در ایام دهه فجر

به گزارش گروه شهری خبرگزاریی فارس، آزیتا عارفی، مجری خط 3 مترو تهران درباره توسعه شبکه برق‌رسانی به خطوط مترو در ایام دهه فجر اظهارداشت: 2 پست برق امیرکبیر و قلعه‌مرغی(آزادگان) اخیرا در مرحله توسعه برق‌رسانی قرار گرفته‌اند و در ایام دهه فجر به شبکه برق خط 3 مترو افزوده خواهند شد.

وی افزود: پست برق امیرکبیر که پیش از این بخشی از برق خط 4 را تامین می کرد، با کابل کشی‌های لازم و انجام اقدامات تکمیلی، حالا بخش میانی خط 3 را نیز پوشش خواهد داد.

مجری خط 3 مترو تهران ادامه داد: پست برق قلعه‌مرغی(آزادگان) هم 9 ایستگاه در بخش جنوبی خط 3 (آزادگان تا چهارراه ولیعصر(عج)) و 8 ایستگاه در بخش میانی خط 7 (مولوی تا نواب) را تغذیه خواهد کرد تا به این ترتیب ضمن پایدار‌سازی جریان برق در خطوط مورد اشاره، شرایط مطمئن‌تری برای سرویس‌دهی قطارها فراهم آید.

مجری خط 3 با بیان این نکته که پست‌های برق عموما وظیفه تامین نیروی محرکه قطارها در خطوط و همچنین روشنایی ایستگاه‌ها و تامین برق لازم برای قسمت‌های مختلف هر ایستگاه را عهده‌دار هستند، گفت‌: کار ساخت پست‌های برق امیر‌کبیر و آزادگان از مدت ها قبل شروع شده و اگر قرار باشد امروز چنین پست‌های برقی با هزینه‌های امروزی ساخته شود، رقمی بالای 150 میلیارد تومان بودجه لازم دارد.

وی بیان داشت: خوشبختانه پست‌های مورد اشاره با هزینه‌ای به مراتب کمتر از آنچه عنوان شده، احداث شده‌اند و امروز با تکمیل سیستم کابل‌کشی آنها، جریان برق مطمئن‌ترس در خطوط 3، 4 و 7 خواهیم داشت. نکته حائز اهمیت آنکه تمام مراحل طراحی، ساخت، تجهیز و کنترل نهایی این پست‌هی برق توسط شرکت‌های ایرانی و با پیشرفته‌ترین فناوری روز دنیا صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن