اقتصادی

توضیحات شرکت ملی نفت درباره بی‌توجهی به ساخت داخل تجهیزات نفتی

سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ – ۲۳:۱۳ توضیحات شرکت ملی نفت درباره بی‌توجهی به ساخت داخل تجهیزات نفتی

روابط عمومی شرکت ملی نفت در واکنش به گزارش خبرگزاری فارس با عنوان «بومی سازی شیرهای کنترلی در صنعت نفت قبل از تحریم به تولیدکننده ایرانی محل نمی‌گذاشتند» توضیحاتی را ارائه کرده است.

توضیحات شرکت ملی نفت درباره بی‌توجهی به ساخت داخل تجهیزات نفتی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روابط عمومی شرکت ملی نفت با انتشار جوابیه‌ای در واکنش به گزارش خبرگزاری فارس با عنوان «10 قلم کالای اساسی نفت-12/ بومی سازی شیرهای کنترلی در صنعت نفت قبل از تحریم به تولیدکننده ایرانی محل نمی‌گذاشتند» توضیحاتی را ارائه کرده است. در جوابیه آمده است:

«ماهیت شیرهای کنترلی به گونه‌ای است که تجهیز فوق بر اساس اطلاعات فنی هر پروژه طراحی، تولید و تست می‌گردد؛ از این رو استفاده از کالا و خدمات شرکت‌های سازنده داخلی در مدل جدید و الزام پیمانکاران صنعت نفت به تامین کالا از سازندگان ایرانی مورد پیگیری قرار گرفت که نتیجه آن حضور سازندگان داخلی در پروژه‌های بزرگ از جمله پالایشگاه گاز بیدبلند، طرح گوره جاسک می‌باشد.

چنانکه در گزارش مصاحبه با شرکت رستا گروپ اشاره شده است: محصولات این شرکت در پروژه‌های مختلف صنعت نفت مورد استفاده قرار می‌گیرد ؛" …. اکنون سفارش‌ها را به صورت مستقیم دریافت می‌کند و آنها را طراحی کرده و می‌سازد. از آن سال به بعد بیش از 120 پروژه به ما سفارش شده است …." که حاکی از موفقیت برنامه راهبردی صنعت نفت در حمایت از شرکت‌های سازنده داخلی است.

با توجه به موراد مندرج در بند یک، وجود زیرساخت‌های لازم در بخش فنی و مهندسی و دانش فنی، ساخت و تولید و در نهایت سامانه‌های آزمایشات عملکردی و تائید طراحی، جزء لاینفک امکانات تولید شرکت‌های سازنده شیرهای کنترلی می‌باشد. نصب و راه‌اندازی سامانه آزمایشات CV که جزء الزامات شرکت‌های سازنده می‌باشد، با تلاش‌های شرکت رستاگروپ و حمایت‌های کارشناسان صنعت نفت در سال 1398 انجام پذیرفت. لذا ارجاع قرارداد در ابتدای فعالیت این شرکت با عمق ساخت داخل 30% که در متن گزارش به آن اشاره شده است؛ حاکی از حمایت‌های هوشمندانه وزارت نفت جهت توانمندسازی شرکت رستاگروپ و تعمیق عمق ساخت می‌باشد.

در بخش تولید تجهیزات شیرهای کنترلی نیز علاوه بر تکنولوژی مورد نیاز جهت ساخت بدنه شیر و قطعات داخلی شیرهای کنترلی، توانایی طراحی و ساخت عملکرد (ACTUATOR) و موقعیت دهنده ( POSITIONER) جزء توانمندی شرکت‌های مدعی ساخت شیرهای کنترلی می‌باشد که در این زمینه نیز با حمایت‌های انجام پذیرفته، عملگر موردنیاز شیرهای کنترلی در سال 1399 توسط شرکت مذکور نیز ساخته شده است.

با توجه به مراتب فوق و براساس گزارش تهیه شده از شرکت رستاگروپ، علیرغم وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، در حال حاضر این تجهیز در داخل کشور بطور کامل تولید و در پروژه‌های صنعت نفت مورد استفاده قرار می‌گیرد و استفاده از تولیدات ساخت داخل با عمق ساخت منطبق بر توانمندی‌های شرکت‌های سازنده داخلی در سالیان گذشته حاکی از موفقیت چشمگیر سیاست‌های راهبردی وزارت نفت در حمایت از این شرکت و دیگر سازندگان توانمند داخلی می باشد».

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

هفت گردون

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون هتل پرشیا بیمه رازی زمزم لاستیک بارز ارم کیش هفت گردون هتل پرشیا بیمه رازی زمزم لاستیک بارز ارم کیش

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن