اقتصادی

توقف نشست و برخاست هواپیما در 4 فرودگاه در بهار 99/عبور 15هزار پرواز از فضای کشور

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ – ۰۹:۲۲ توقف نشست و برخاست هواپیما در 4 فرودگاه در بهار 99/عبور 15هزار پرواز از فضای کشور

در سه ماه ابتدای امسال 14 هزار و 924 پرواز عبوری از فضای کشور انجام شد در حالی که در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ این رقم 89 هزار و 850 پرواز بوده است.

توقف نشست و برخاست هواپیما در 4 فرودگاه در بهار 99/عبور 15هزار پرواز از فضای کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس بر اساس جداول و نمودارهای آمار تجمعی پروازها در سه ماهه ابتدایی سال ۹۹ در ۴ فرودگاه کشور از 49 فرودگاه زیرمجموعه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در مدت مذکور آمار «نشست و برخاست هواپیما»، «اعزام و پذیرش مسافر» و «ارسال و پذیرش بار و پست»، صفر بوده است؛ این آمار شامل فرودگاه‌های زنجان، شاهرود، کلاله و همدان است که در سه ماهه اول سال ۹۸ در بخش های نشست و برخاست، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار و پست، صفر بودند در این راستا این ۴ فرودگاه در گزینه های مذکور در 3 ماه ابتدایی امسال با کاهش ۱۰۰ درصدی مواجه شدند.

در ۴۹ فرودگاه مجموعه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در سه ماهه ابتدایی سال ۹۹ میزان نشست و برخاست هواپیما ۴۴ هزار و ۹۱۸ فروند، میزان اعزام و پذیرش مسافر ۴ میلیون و ۴۰ هزار و 357 نفر و ارسال و پذیرش بار و پست ۳۶ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۹۰۸ کیلوگرم بوده است که در این سه بخش مورد مطالعه به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل این 49 فرودگاه با کاهش ۵۱ درصدی، کاهش ۶۴ درصدی و کاهش ۶۸ درصدی مواجه بوده است.

* کاهش 64 درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه های مناطق آزاد و اختصاصی

در ۶ فرودگاه اختصاصی نیز میزان نشست و برخاست هواپیما در سه ماهه ابتدایی امسال ۴ هزار و 628 فروند، میزان اعزام و پذیرش مسافر ۴۴۸ هزار و ۱۶۲ نفر همچنین میزان ارسال و پذیرش بار و پست ۴ میلیون و 569 هزار و 587 کیلوگرم بوده است که در این باره نسبت به مدت مشابه سال قبل این 6 فرودگاه به ترتیب با کاهش ۵۶ درصدی، کاهش ۶۴ درصدی و کاهش و ۶۳ درصد کاهش داشته است.

* کاهش 74 درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه قشم در 3 ماه ابتدایی سال

بنابراین گزارش در ۶ فرودگاه اختصاصی بیشترین کاهش نشست و برخاست هواپیما با 70 درصد کاهش، مربوط به فرودگاه قشم بوده است همچنین در حوزه اعزام و پذیرش مسافر بیشترین کاهش با رقم ۷۴ درصد مربوط به فرودگاه قشم و بیشترین کاهش ارسال و پذیرش بار و مسافر مربوط به فرودگاه قشم با ۷۸ درصد کاهش بوده است.

* بیشترین کاهش آمار فرودگاهی در فرودگاه های رفسنجان، یاسوج و شهرکرد

همچنین در سه ماه ابتدایی امسال در فرودگاه های زیرمجموعه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران غیر از ۴ فرودگاه همدان، کلاله، شاهرود و زنجان که عنوان شد میزان نشست و برخاست، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار پست صفر بوده است در 3 ماه ابتدایی امسال صفر بوده است، بیشترین کاهش نشست و برخاست هواپیما در مدت مذکور متعلق به فرودگاه رفسنجان با ۹۱ درصد کاهش است.

همچنین این فرودگاه با کاهش ۹۵ درصدی اعزام و پذیرش مسافر و کاهش ۹۳ درصدی ارسال و پذیرش بار و پست در سه ماهه ابتدایی امسال، بیشترین میزان کاهش آمار فرودگاهی را به خود اختصاص داده است.

پس از فرودگاه رفسنجان فرودگاه های یاسوج و شهرکرد بیشترین میزان کاهش را در آمارهای مربوط در سه ماهه ابتدای امسال داشته اند.

* عبور 14 هزار و 924 پرواز از فضای کشور در 3 ماه ابتدایی سال

بنابراین گزارش همچنین در حوزه پروازهای عبوری، در سه ماه ابتدای امسال 14 هزار و 924 پرواز عبوری از فضای کشور انجام شد در حالی که در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ این رقم 89 هزار و 850 پرواز بوده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن