فرهنگ و هنر

تولیت آستان قدس: کسانی که قرآن را کنار گذاشتند با امام حسین(ع) جنگیدند

حجت‌الاسلام احمد مروی

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مردم چون قرآن را کنار گذاشتند جهل به سراغ آن‌ها آمد، گفت: کسانی که در عاشورا به امام حسین(ع) و یارانش تیر زدند، به هیچ کدام از آیات قرآن کریم عمل نکردند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی امشب در مراسم مقتل‌خوانی شب عاشورا که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: پیغمبر فرمودند، من قرآن و عترتم که دو بخش ارزشمند است میان شما می‌گذارم، اما بعد از فوت ایشان، عده‌ای قرآن را کنار گذاشتند.

بیشتر بخوانید:

مروری بر وقایع روز تاسوعا/مهلت از دشمن برای نماز و راز ونیاز

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه عترت قرآن ناطق است و از قرآن جدا نیست، تصریح کرد: اگر به قرآن درست عمل می‌کردند به عترت می‌رسیدند زیرا قرآن مردم را به عترت هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم چون قرآن را کنار گذاشتند جهل به سراغ آن‌ها آمد، خاطرنشان کرد: آن‌هایی که در عاشورا به امام حسین(ع) و یارانش تیر زدند، به هیچ کدام از آیات قرآن کریم عمل نکردند.

حجت الاسلام مروی ادامه داد: اباعبدالله با مردم چه کرده است که روز به روز در هر شرایط و موقعیتی در دل آن‌ها عشق به حسین(ع) پررنگ‌تر می‌شود؟

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: باید از مردم تشکر کرد که با وجود شیوع ویروس کرونا اما مراسم عزاداری را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردند و بهانه دست دشمن ندادند و دل فاطمه زهرا(س) را خشنود کردند.

وی با بیان اینکه مردم هم دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت کردند که در دستورات دینی را عمل کردند هم منویات رهبری را اجرایی کردند، اضافه کرد: در تلویزیون دیدید که مقام معظم رهبری نیز در حسینیه امام خمینی(ره) که هر سال میزبان عاشقان ائمه اطهار(ع) بود، امسال به علت شیوع ویروس کرونا به چه شکلی مراسم عزاداری را برگزار کردند.

حجت الاسلام مروی ادامه داد: از علما و مراجع تقلید که از آموزه‌های دین و ائمه اطهار(ع) به حقیقت دفاع کردند، تشکر می‌کنم.

منبع: فارس

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن